آژانس سئو چیست؟

همانطور که از اسمش پیداست، آژانس سئو کسب و کاری است که خدمات سئو ارائه می دهد.

با این حال دقیقاً به چه معناست؟

شرکت های سئو واقعاً چه کاری انجام می دهند و آیا شما به آن نیاز دارید؟ اگر چنین است، چگونه یک آژانس سئو را برای کسب و کار خود جستجو و استخدام می کنید؟

ما از هم اکنون به این سوالات پاسخ خواهیم داد.

آژانس سئو چیست؟

یک آژانس سئو یا آژانس بهینه‌سازی موتورهای جستجو، یک شرکت خدماتی است که خدمات بهینه‌سازی موتورهای جستجو را ارائه می‌دهد.

این خدمات ممکن است شامل نوشتن محتوا، بهینه‌سازی صفحه، بهینه‌سازی خارج از صفحه و پکیج‌های تکنیکی سئو باشد.

آژانس‌های سئو از تیمی از کارشناسان بازاریابی دیجیتال تشکیل شده‌اند که همزمان با چندین مشتری کار می‌کنند.

هدف شرکت‌های سئو این است که رتبه مشتریان خود را در موتورهای جستجو بهبود بخشیده و ترافیک مرتبط را به وب‌سایت‌های آنها هدایت کنند.

به عنوان مثال، در مقابل دیگر آژانس‌ها، آژانس‌های بازاریابی که خدمات سئو ارائه می‌دهند، تنها بر روی ترافیک آلی وب‌سایت از طریق رتبه‌بندی جستجوها کار می‌کنند.

مزیت استفاده از یک آژانس سئو این است که کسب‌وکار شما توسط کارشناسان ماهر در حال کار بر روی استراتژی و اجرا بدون دغدغه استخدام و مدیریت کارمندان بازاریابی خود است.

 

آژانس های سئو چه کاری انجام می دهند؟

آژانس های سئو انواع خدمات بهینه سازی موتور جستجو را ارائه می دهند در حالی که برخی در جنبه های خاصی از سئو تخصص دارند.

به عنوان مثال، یک شرکت سئو می تواند فقط خدمات سئو داخلی را ارائه دهد.

سایرین که طیف وسیعی از خدمات را ارائه می دهند معمولاً آژانس های سئوی خدمات کامل نامیده می شوند.

در اینجا 10 کاری که یک آژانس سئو انجام می دهد آورده شده است.

1. استراتژی سئو ایجاد کنید

ایجاد یک استراتژی سئو یک نقشه جزئی است که برای بهبود رتبه‌بندی و ترافیک آلی وب‌سایت طراحی شده است. این یک سند پیچیده و پیچیده است و معمولاً شامل تعداد زیادی از تاکتیک‌های سئو می‌شود.

اجزای یک استراتژی سئو می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  1. تجزیه و تحلیل صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP): بررسی نتایج جستجوی موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی مرتبط با صنعت وب‌سایت.
  2. بررسی وب‌سایت: ارزیابی کامل وب‌سایت به منظور شناسایی نقاط قوت و ضعف فنی و محتوایی.
  3. بهینه‌سازی صفحه و بهینه‌سازی فنی: اعمال تغییرات بر روی صفحات وب‌سایت و بهبود عوامل فنی برای بهینه‌سازی بر روی موتورهای جستجو.
  4. تحقیق کلمات کلیدی: شناسایی و انتخاب کلمات کلیدی استراتژیک بر اساس جستجوهای مخاطبان.
  5. تجزیه و تحلیل رقبا: بررسی رقبای رتبه‌بندی مشابه و تحلیل استراتژی‌های آنها.
  6. برنامه‌ریزی محتوا: تعیین نوع و موضوع محتوا بر اساس کلمات کلیدی و نیازهای مخاطب.
  7. ساخت لینک: ایجاد لینک‌های خارجی با کیفیت برای افزایش اعتبار و رتبه‌بندی.

اجزای استراتژی سئو به ویژه بستگی به نیازهای هر مشتری دارد. صنعت و هدف مخاطبان آنها نیز نقش مهمی ایفا می‌کند، همچنین رقبا و رتبه‌بندی وب‌سایت در موتورهای جستجو.

برای وب‌سایت‌هایی که در موتورهای جستجو خوب عمل می‌کنند یا در حوزه‌های با رقابت کم فعالیت می‌کنند، استراتژی‌های متفاوتی لازم است.

کار یک شرکت سئو این است که اطلاعات کاملی از کسب‌وکار و اهداف بازاریابی مشتریان خود را به دست آورد.

ابتدا یک شرکت سئو زمان می‌گذارد تا بیشتر درباره صنعت و مخاطبان هدف شما بداند و پیش از توسعه استراتژی سئو، رقبا را تجزیه و تحلیل می‌کند.

2. تحقیق کلمات کلیدی

تحقیق درباره کلمات کلیدی شامل شناسایی عبارات و اصطلاحاتی است که مشتریان یا مشتریان پتانسیل وقتی در موتورهای جستجو برای محصولات یا خدمات مشابه با توجه به آنچه شما ارائه می‌دهید، وارد می‌کنند.

آژانس‌ها اصطلاحات جستجوی محبوب را شناسایی می‌کنند، چگونگی ارتباط آنها با مراحل مختلف مسیر خرید مشتریان را تعیین می‌کنند و نقاط ضعف اصلی مشتریان شما را پیش‌بینی می‌کنند.

سپس، تحقیق درباره کلمات کلیدی رقبا انجام می‌شود و مشخص می‌شود که کدام اصطلاحات توسط سایر کسب‌وکارها در صنعت شما هدف قرار گرفته‌اند.

آژانس‌ها معمولاً به نتایج جستجوی آلی و تبلیغات پرداخته و تلاش می‌کنند تا تصویر کامل‌تری از وضعیت کلمات کلیدی بدست آورند.

یک آژانس برخی از معیارهای مختلف را برای اندازه‌گیری اهمیت یک کلمه کلید مورد بررسی قرار می‌دهد:

  1. حجم جستجو: تعداد افرادی که در یک ماه برای یک عبارت خاص جستجو می‌کنند.
  2. پیچیدگی کلمه کلیدی: میزان دشواری برای وب‌سایت شما برای رتبه‌بندی در یک کلمه کلیدی خاص.
  3. نیت جستجو: اینکه جستجوکننده چه انتظاراتی از محتوای وب‌سایت خود دارد وقتی یک عبارت خاص را در نوار جستجو وارد می‌کند.

تحقیق درباره کلمات کلیدی کیفیتمند پایه‌ای برای هر کمپین سئو موثر است. یک شرکت سئو خوب زمان و منابع زیادی را به این مرحله اختصاص می‌دهد.

تحقیق دستی درباره کلمات کلیدی ساعت‌ها طول می‌کشد و یک وظیفه مکرر است، بنابراین یک آژانس ممکن است از ابزارهای تحقیق درباره کلمات کلیدی مانند ابزار تحقیق درباره کلمات کلیدی Surfer استفاده کند.

این ابزار به شما کمک می‌کند که موضوعاتی که وب‌سایت شما باید پوشش دهد را شناسایی کنید و آنها را به همراه معیارهای کلمات کلیدی به گروه‌های موضوعی تقسیم کنید.

همچنین نیازهای جستجو را درک می‌کند و این به آژانس‌ها و صاحبان کسب‌وکار کمک می‌کند تا محتوای مرتبطتری برای وب‌سایت خود ایجاد کنند و ساعت‌ها زمان تحقیق را صرفه‌جویی کنند.

3. لینک بیلدینگ

لینک‌سازی یا link building فرآیند جلب لینک‌های خارجی برای وب‌سایت مشتری است.

لینک‌های برگشتی (Backlinks) نشانگر مهمی برای رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها در موتورهای جستجو هستند. موتورهای جستجو کیفیت و ارتباط وب‌سایت‌هایی که به شما لینک می‌دهند را تجزیه و تحلیل می‌کنند و از آنها برای تعیین جایگاه شما در صفحات نتایج موتور جستجو استفاده می‌کنند.

چهارکوچه لینک‌های شما بهتر باشد، شانس بالاتری برای رتبه‌بندی بالاتر دارید. این امر لینک‌سازی را به یک خدمات مهم سئو برای آژانس‌ها تبدیل کرده است. همچنین لینک‌سازی قابلیت مقیاس‌پذیری بسیار بالایی دارد، به همین دلیل بسیاری از آژانس‌ها این خدمت را ارائه می‌دهند.

حتی آژانس‌هایی هم وجود دارند که تخصص خود را صرفاً به خدمات جلب لینک اختصاص داده‌اند.

یک شرکت سئو برای جلب لینک‌ها از تاکتیک‌های مختلفی استفاده می‌کند که شامل:

  1. تکنیک لینک‌سازی آسمان‌نما (Skyscraper): ایجاد محتوای برتر نسبت به محتوای مشابه موجود در وب و جلب لینک از وب‌سایت‌های مرتبط.
  2. جلب لینک از پست‌های جمع‌آوری شده (Round-up): درخواست لینک از وب‌سایت‌ها که در پست‌های گردآوری شده یا گزارش‌ها معرفی می‌شوند.
  3. تاکتیک لینک‌سازی از لینک‌های خراب (Broken Link Building): شناسایی لینک‌های خراب در وب‌سایت‌ها و پیشنهاد لینک جایگزین.
  4. ارتباط سرد با وب‌سایت‌ها و افراد مرتبط: برقراری تماس با وب‌سایت‌ها و نفرات مرتبط برای درخواست لینک.
  5. جلب لینک از بازارها: خرید و یا جلب لینک از بازارها و پلتفرم‌های آنلاین.

کدام تاکتیک‌ها استفاده می‌شود به وضعیت فعلی پروفایل لینک مشتری بستگی دارد. یک آژانس معمولاً یک بازبینی لینک انجام می‌دهد تا تشخیص دهد آیا برخی از لینک‌ها نیاز به رد لینک (Disavow) دارند و چه نوع لینک‌هایی از پروفایل مشتری گم شده است. آنها همچنین لینک‌های رقبا را نیز تجزیه و تحلیل می‌کنند.

محدودیت‌های صنعت ممکن است بر تلاش‌های لینک‌سازی تأثیر بگذارد. اگر وب‌سایت‌های کمی درباره صنعت شما نوشته شده باشد، فرصت‌های لینک‌سازی کمتر خواهد بود.

همچنین بودجه مشتری نیز مقیاس لینک‌سازی یک آژانس را تعیین خواهد کرد.

4. تحلیل رقابتی

تجزیه و تحلیل رقبا یا Competitive Analysis، فرآیند شناسایی اصلی‌ترین رقبا یک مشتری و تجزیه و تحلیل استراتژی‌های سئو آنهاست.

هدف این فرآیند درک بهتر از تاکتیک‌هایی است که در یک صنعت بهترین عمل می‌کنند. همچنین به تعیین سطح تلاش مورد نیاز برای رتبه‌بندی بالاتر یک مشتری کمک می‌کند.

تجزیه و تحلیل رقبا از چند عنصر تشکیل شده است:

  1. تحلیل کلمات کلیدی رقبا: بررسی کلمات کلیدی که رقبا در استراتژی‌های سئو خود استفاده می‌کنند.
  2. تحلیل پروفایل لینک برگشتی رقبا: بررسی لینک‌های خارجی که به وب‌سایت رقبا اشاره دارند.
  3. بررسی محتوای رقبا: بررسی محتوایی که رقبا بر روی وب‌سایت خود منتشر می‌کنند.

هر چه تحلیل عمیق‌تر باشد، احتمالاً آژانس موفق به شناسایی یک شکاف محتوا یا یک فرصت از دست رفته خواهد شد. این تاکتیک اغلب زمان و تلاش زیادی را می‌طلبد، اما هنگامی که به درستی اجرا می‌شود، نتایج آن ارزش بسیار زیادی خواهد داشت.

یک شرکت سئو خوب انواع مختلفی از رقبا را تجزیه و تحلیل می‌کند. آنها به نام‌های برجسته در صنعت شما نگاه خواهند کرد، همچنین به شرکت‌هایی که در حال حاضر رقیب مستقیم شما هستند.

این وب‌سایت‌ها که در حال حاضر برای کلمات کلیدی مرتبط و پرسود در موتورهای جستجویی مانند گوگل رتبه‌بندی شده‌اند، رقبا به شمار می‌روند. این تجزیه و تحلیل از طریق مشاهده رقبا و درک رویکردها و مواردی که باعث موفقیت آنها شده است، به طراحی یک استراتژی سئو قوی برای مشتری خود کمک می‌کند.

5. تجزیه و تحلیل سئو و گزارش

تجزیه و تحلیل و گزارش SEO شامل ردیابی و تجزیه و تحلیل داده های SEO است.

هدف آن اندازه‌گیری موفقیت کمپین‌های سئو و درک اینکه چگونه باید بهینه یا تغییر داده شوند.

روش های زیادی برای تجزیه و تحلیل موفقیت سئو وجود دارد. این سرویس اغلب شامل موارد زیر است:

  • ردیابی، نظارت و تجزیه و تحلیل ترافیک ارگانیک
  • ردیابی رتبه بندی کلمات کلیدی
  • ردیابی و تحلیل نرخ تبدیل
  • ردیابی رویدادهای دیگر، مانند اسکرول صفحه یا کلیک

هر شرکت SEO روش خاص خود را برای گزارش و تجزیه و تحلیل داده ها خواهد داشت.

اکثر آنها به Google Analytics و Google Search Console به عنوان منابع اصلی داده خود متکی هستند.

برخی از آژانس‌ها سپس از Google Sheets و Docs برای جمع‌آوری و اشتراک‌گذاری داده‌ها استفاده می‌کنند، در حالی که برخی دیگر از ابزارهای گزارش شخص ثالث استفاده می‌کنند.

Looker Studio و Agency Analytics از جمله انتخاب های محبوب تر هستند.

عمق و وسعت گزارش سئو به خدماتی که یک آژانس سئو ارائه می دهد بستگی دارد.

به عنوان مثال، اگر آنها در حال ایجاد پیوند برای یک مشتری هستند، گزارش شامل پیوندها و معیارهای مرتبط مانند رتبه بندی دامنه یا اعتبار برای هر یک از آنها خواهد بود.

یک استراتژی جامع سئو با گزارش دقیق تری همراه خواهد بود.

این می تواند بسیار مفید باشد که قبل از اینکه یک آژانس کار با آنها را انتخاب کنید، بررسی کنید که چگونه گزارش ها را مدیریت می کند و از چه ابزارهایی استفاده می کند.

کیفیت گزارش اغلب به طور مستقیم با کیفیت خدمات آنها ارتباط دارد. اگر نمی‌توانید کلمه‌ای از گزارش را بفهمید، و در هنگام درخواست توضیحی به شما داده نشد، بهتر است به دنبال آژانس دیگری باشید.

6. تولید محتوا

بسیاری از آژانس های محتوا بسته های محتوا را با قیمتی خاص ارائه می کنند. به عنوان مثال، آنها ممکن است پیشنهاد نوشتن 5 پست طولانی وبلاگ در هر ماه را بدهند.

همچنین می توانید از ابزارهایی مانند Surfer AI برای ایجاد مقالات طولانی که برای موتورهای جستجو بهینه شده اند استفاده کنید. در اینجا نمونه ای از مقاله ای است که در کمتر از بیست دقیقه تولید شده است.

انواع محتوایی که توسط این خدمات ارائه می‌شوند:

  1. پست‌های وبلاگ: ایجاد مطالب جذاب و اطلاعاتی برای وبلاگ.
  2. صفحات نشانی: طراحی صفحات ویژه برای جذب توجه کاربران.
  3. صفحات خدمات: نوشتن محتوای مرتبط با خدمات ارائه‌شده.
  4. توضیحات محصولات: ارائه اطلاعات کامل و جذاب درباره محصولات.
  5. مطالب مورد مطالعه، گزارش‌های سفید، کتاب‌های الکترونیکی و اطلاعیه‌های مطبوعاتی: ایجاد محتواهای تخصصی و پژوهشی.
  6. محتوای شبکه‌های اجتماعی: تولید محتوای جذاب و به‌روز برای شبکه‌های اجتماعی.
  7. خبرنامه‌ها: نوشتن محتوای جذاب برای خبرنامه‌ها و ارسال به مخاطبان.
  8. ویدیوها، تصاویر، اینفوگرافیک و سایر محتواهای تصویری: ایجاد محتوای چندرسانه‌ای.

خدمات اصلی این سرویس:

  1. تحقیقات بازار، کلمات کلیدی و رقبا: بررسی محیط بازار، کلمات کلیدی مهم و رقبای صنعت.
  2. بسته‌های محتوا با قیمت مشخص: ارائه بسته‌های محتوا با تعداد و نوع محتواهای مشخص با قیمت معین.
  3. استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی مانند Surfer AI: ایجاد مقالات طولانی و بهینه‌سازی شده برای موتورهای جستجو.

مزایای استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی در نویسندگی محتوا:

  1. پس‌انداز مالی: صرفه‌جویی قابل توجه نسبت به هزینه‌های یک آژانس نویسندگی.
  2. سرعت بیشتر در نوشتن: افزایش سرعت نوشتن و افزایش کارایی بدون فشار مالی بیشتر.
  3. کمک به دستیابی به اهداف SEO سریع‌تر: افزایش کارایی در دستیابی به اهداف بهینه‌سازی موتورهای جستجو.

به طور خلاصه، استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی در نویسندگی محتوا می‌تواند به کسب و کارها کمک کند تا به‌طور موثرتر و با هزینه کمتر به استراتژی‌های SEO خود بپردازند.

 

7. بهینه سازی در صفحه

بهینه سازی درون صفحه یا درون سایت فرآیند بررسی و تصحیح عناصر یک صفحه است که بر سئوی آن تاثیر می گذارد.

برخی از کارهایی که در بهینه سازی درون صفحه گنجانده شده است عبارتند از:

  1. بهینه سازی کلمات کلیدی
  2. ساختار URL و بهینه سازی
  3. بهینه سازی توضیحات متا و تگ های عنوان
  4. بهبود لینک سازی داخلی
  5. ممیزی نقشه های سایت و فایل های robots.txt
  6. بهینه سازی سرعت وب سایت
  7. تقویت سازگاری با موبایل
  8. بهینه سازی خزیدن
  9. ممیزی فنی سئو

عمق و تمرکز یک ممیزی فنی و سئو داخلی به ساختار وب سایت مورد نظر بستگی دارد.

وب‌سایتی که در موتورهای جستجو عملکرد خوبی دارد، معمولاً نسبت به وب‌سایتی که مشکلاتی را تجربه می‌کند، به بررسی دقیق‌تری نیاز دارد.

اگر سئوی داخلی و فنی یک وب‌سایت تحت بهینه‌سازی شده باشد، به آن خوبی که می‌تواند رتبه‌بندی نمی‌شود.

به همین دلیل است که پیدا کردن یک شرکت با تجربه سئو که به خوبی در این خدمات تبحر داشته باشد، مهم است.

آنها اطمینان حاصل می کنند که پایه های وب سایت شما قوی و آماده برای ایجاد است.

8. سئوی خارج از صفحه

تمام فعالیت‌هایی که با هدف بهبود رتبه‌بندی موتورهای جستجو انجام می‌شوند، در خارج از وب‌سایت مشتری، در دسته سئوی خارجی سایت یا خارج از صفحه قرار می‌گیرند.

آنها می توانند شامل موارد زیر باشند:

  • تاکتیک‌های مختلف لینک‌سازی، مانند تماس سرد یا پست مهمان
  • رسانه های اجتماعی یا بازاریابی ویدئویی
  • برخی از تاکتیک‌های محلی SEO، مانند بهینه‌سازی «Google برای کسب‌وکار من» یا ایجاد فهرست فهرست
  • انتشارات مطبوعاتی یا لینک سازی HARO

برخی از این تاکتیک ها فراتر از آنچه “سئوی معمولی” در نظر گرفته می شود، است.

همه آژانس ها این خدمات را ارائه نمی دهند، به خصوص اگر کوچک یا نسبتا جدید باشند.

شرکت های بزرگ سئو و آژانس های دیجیتال مارکتینگ به احتمال زیاد این خدمات سئو را ارائه می دهند

9. سئوی محلی

اگر محصولات یا خدمات خود را به صورت محلی می فروشید، یعنی در یک منطقه خاص، می خواهید تا آنجا که می توانید برای جستجوهای مرتبط نشان داده شوید.

سئوی محلی یک وب سایت را بهینه می کند تا در این جستجوهای محلی بیشتر دیده شود.

برخی از تاکتیک های اولیه سئو محلی عبارتند از:

  • بهینه سازی نمایه «Google برای کسب و کار من».
  • ایجاد نقل قول های محلی در فهرست های تجاری مربوطه
  • ایجاد نظرات آنلاین از مشتریان، هم در خود گوگل و هم در وب سایت های شخص ثالث مرتبط، مانند Trustpilot
  • سئوی محلی از بسیاری جهات با سئو سنتی متفاوت است.

در حالی که دانش عمومی SEO هنوز مرتبط است، آژانس ارائه دهنده این خدمات همچنین باید بهترین شیوه های SEO محلی و جغرافیای محلی مشتری را درک کند.

در حالت ایده آل، شما می خواهید با آژانسی کار کنید که در ارائه این خدمات خاص تخصص دارد.

اگر این یک گزینه نیست، حداقل مطمئن شوید که آژانسی که انتخاب می‌کنید این سرویس خاص را در وب‌سایت خود فهرست می‌کند، و این یک فکر بعدی نیست.

10. سئوی موبایل و ASO

سئوی موبایل بهینه سازی وب سایت مشتری برای بیشتر دیده شدن در صفحات نتایج موتور جستجوی موبایل است.

ASO یا App Store Optimization یک اپلیکیشن موبایل را برای عملکرد بهتر در نتایج جستجوی فروشگاه اپلیکیشن بهینه می کند.

این تاکتیک ها شامل موارد زیر خواهد بود:

تضمین سازگاری با موبایل

  • بهینه سازی سرعت صفحه
  • بهینه سازی محتوا برای نمایشگرهای کوچکتر
  • بهینه سازی داده های ساخت یافته
  • بهینه سازی کلمه کلیدی اپلیکیشن

این خدمات سئو کاملاً خاص هستند و به تخصص و تجربه قابل توجهی نیاز دارند.

به طور کلی خوب بودن در بهینه سازی موتورهای جستجو به هیچ وجه تضمین نمی کند که یک آژانس عملکرد برنامه شما را در فروشگاه برنامه به خوبی بهینه کند.

اگر به خدمات ASO یا سئوی موبایل نیاز دارید، به دنبال آژانسی باشید که در آنها تخصص دارد تا احتمال موفقیت را افزایش دهید.

مزایای کار با آژانس سئو چیست؟

کار با آژانس سئوی مناسب می تواند برای یک تجارت بسیار مفید باشد.

در اینجا چند مزیت کار با آژانس بازاریابی سئو اختصاص داده شده است

دانش فنی

شرکت‌های بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) دانش فنی بسیار زیادی دارند که ممکن است در تیم داخلی شما وجود نداشته باشد.

در واقع، کار آن‌ها تفهیم جزییات صنعت SEO و نحوه عمل موتورهای جستجو است. این شرکت‌ها در پروژه‌های مختلف با اندازه و دامنه‌های گوناگون همکاری کرده‌اند.

این به این معناست که آن‌ها تجربه زیادی دارند و دارای دانش لازم هستند تا به شما کمک کنند از اشتباهات رایج در SEO جلوگیری کنید.

این شرکت‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا هم زمان و هم پول صرفه‌جویی کنید، زیرا شما نیازی به یادگیری چیزی ندارید که آن‌ها از قبل بدانند.

تخصص فنی این شرکت‌ها به معنای دوگانه صرفه‌جویی زمان و هزینه است.

تجربه گسترده آن‌ها به عنوان یک دارایی استراتژیک عمل می‌کند و آن‌ها از راهکارهای آزموده و تست‌شده که با توجه به نیازهای خاص شما سفارشی شده‌اند، استفاده می‌کنند و کارایی کلی تلاش‌های SEO شما را بهبود می‌بخشند.

دسترسی به استخر استعدادهای با تجربه

شرکت های سئو معمولاً متشکل از تیم هایی از متخصصان هستند که در زمینه های مختلف سئو تخصص دارند.

برای مطابقت با این مجموعه مهارت، باید یک تیم سئوی کامل از خودتان استخدام کنید.

این نه تنها بسیار پرهزینه و زمان بر است، بلکه به مدیریت زیادی نیز نیاز دارد.

به ادعای برخی فریلنسرها مبنی بر تخصص آنها در همه جنبه های سئو نخورید.

در حالی که آنها مطمئناً می توانند سطح دانش پایه مناسبی داشته باشند، هرگز نمی توانند تخصص و زمان لازم برای اجرای یک استراتژی سئو کامل را به تنهایی داشته باشند.

با همکاری با یک شرکت سئو با استعدادهای متنوع، می‌توانید از خدمات جامع SEO بهره مند شوید که تمام کادرها، از تحقیق کلمات کلیدی گرفته تا ساخت لینک، را مشخص می‌کند.

ابزارهای سئو و فناوری های جدید

به عنوان یک شرکت غیر-SEO، شما به دسترسی به ابزارهای پرسود SEO نیاز دارید که برای انجام وظایف مختلف SEO لازم است. خریداری این ابزارها هزینه‌بر خواهد بود.

و هنوز هم نیاز به یادگیری نحوه استفاده از هرکدام از این ابزارها و چگونگی ترکیب داده‌های ارائه شده توسط آن‌ها برای دستیابی به بهترین نتایج خواهید داشت.

اما یک اداره به طور پیشفرض مسلط به این ابزارها خواهد بود.

تفویض تخصص

مدیریت و پیگیری یک تیم داخلی SEO نیاز به زمان و تلاش زیادی دارد. این تنها باعث پرتشانه شدن از هدف اصلی و کسب‌وکار اصلی شما می‌شود.

به جای اینکه خودتان این کار را انجام دهید، می‌توانید به یک شرکت SEO اعتماد کنید تا نتایج مورد توافق را به شما ارائه دهد.

در این روند، مدیریت بسیار کم یا تقریباً هیچی انجام نخواهد شد. این به شما این امکان را می‌دهد که زمان و انرژی زیادی را برای تمرکز بر روی رشد کسب‌وکار خود داشته باشید.

پشتیبانی از تیم های داخلی

اگر شما یک تیم بازاریابی داخلی دارید، یک شرکت SEO می‌تواند در انجام وظایف مرتبط با SEO به تیم شما کمک کند.

آن‌ها ممکن است بتوانند آموزشی برای کارکنان شما فراهم کنند یا به منابع و دانش تخصصی دسترسی فراهم کنند.

همچنین ممکن است بتوانند یک کارمند را به شما اجاره دهند تا یک نقص را پر کند. هر چیزی که شما به آن نیاز دارید، یک شرکت SEO خوب باید قادر باشد فراهم کند.

نحوه انتخاب آژانس سئو

برای تجربه تمام مزایای همکاری با یک شرکت بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO)، باید اطمینان حاصل کنید که شرکت مناسبی را انتخاب کرده‌اید.

همکاری با یک شرکت نادرست ممکن است نتایج مورد انتظار شما را به دست نیاورد.

در بدترین حالت، ممکن است حتی به شهرت آنلاین شما آسیب جدی بزند و باعث شود موتورهای جستجو شما را به عنوان یک منبع ناامن مشاهده کنند.

در زیر پنج مرحله را که قبل از استخدام یک شرکت SEO باید انجام دهید، بررسی می‌کنیم:

تعریف اهداف:

اهداف کسب و کار خود را به وضوح مشخص کنید و بگذارید بدانید با SEO چه می‌خواهید برسانید.

آیا هدف افزایش ترافیک وب‌سایت، بهبود رتبه‌بندی برای کلمات کلیدی خاص یا افزایش دیده‌شدن کلی آنلاین است؟

داشتن اهداف واضح به شما کمک می‌کند تا یک شرکت پیدا کنید که با نیازهای شما هماهنگ باشد.

تحقیق و مقایسه:

تحقیق جامع در مورد شرکت‌های پتانسیلی انجام دهید.

نقد و بررسی‌های مشتریان، مطالعات موردی و نظرات مشتریان را بررسی کنید تا سابقه کاری آن‌ها را ارزیابی کنید.

خدمات ارائه شده، ساختارهای قیمت‌گذاری و رتبه‌بندی کلی هر شرکت را مقایسه کنید.

تجربه آن‌ها در صنعت یا حوزه شما نیز مهم است.

درخواست مراجع:

از مشتریان گذشته یا فعلی مراجعه کنید و از آن‌ها درخواست ارجاع بگیرید. صحبت مستقیم با سایر کسب‌وکارهایی که با شرکت SEO همکاری کرده‌اند، به شما درک بهتری از عملکرد، ارتباط و نتایجی که توانسته‌اند به دست آورند، می‌دهد. یک شرکت قابل اعتماد باید توانایی به اشتراک گذاری داستان‌های موفقیت و نظرات مشتریان را داشته باشد.

ارزیابی شفافیت و ارتباط:

شفافیت در هر رابطه تجاری بسیار مهم است. اطمینان حاصل کنید که شرکت SEO به شما اطلاعات واضح و منظمی در مورد پیشرفت کمپین شما فراهم می‌کند. درخواست کنید تا در مورد ابزارها و گزارش‌هایی که برای پیگیری نتایج استفاده می‌کنند، توضیح دهند. یک شرکت قابل اطمینان شما را در مورد استراتژی‌ها، تغییرات انجام‌شده و تأثیر آن بر عملکرد وب‌سایت شما آگاه نگه می‌دارد.

درک از رویکرد آن‌ها:

در مورد رویکرد و روش شرکت SEO با آن‌ها صحبت کنید. یک شرکت معتبر باید توانایی توضیح استراتژی‌ها، روش‌های اخلاقی و نحوه برنامه‌ریزی تلاش‌های خود را برای تلفیق با نیازهای خاص شما داشته باشد. از شرکت‌هایی که به سرعت بهبودهای فوری یا رتبه‌بندی‌های برتر تضمین می‌کنند، پرهیز کنید زیرا این ممکن است نشانگر رفتارهای نااخلاقی باشد.

با انجام این مراحل، می‌توانید تصمیمی آگاهانه بگیرید و یک شرکت SEO را انتخاب کنید که نه تنها با بودجه شما همخوانی دارد بلکه با اهداف کسب‌وکار شما هماهنگ است. به یاد داشته باشید که ایجاد حضور آنلاین قوی و پایدار زمان می‌برد، بنابراین یک شرکت را انتخاب کنید که بر توسعه بلندمدت تمرکز دارد تا به نتایج فوری.

سخن پایانی

آژانس های سئو می توانند انواع خدمات بهینه سازی موتورهای جستجو را ارائه دهند.

از ایجاد و اجرای یک استراتژی جامع سئو گرفته تا بهینه سازی وب سایت شما برای جستجوی محلی.

در حالی که کار با آژانس مناسب می تواند به طور قابل توجهی رتبه و ترافیک شما را افزایش دهد، کار با آژانس نامناسب می تواند فاجعه بار باشد.

زمانی که به دنبال آژانس سئو می‌گردید، وقت خود را صرف کرده و به گونه‌ای دقت کنید که گویی در حال استخدام یک کارمند هستید.

 

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

نویسنده

محمد

درود بر شما محمد اصلانی هستم عاشق دنیای وب ، بنده 12 سال است که در دنیای مجازی فعالیت میکنم و حدودا در80 درصد مباحث مرتبط با تجارت الکترونیک تجربه کسب کرده ام. طراح و مشاور راه اندازی و توسعه کسب و کار اینترنتی هستم حدود 10 سال است که به صورت حرفه ای در زمینه سئو فعالیت میکنم و 8 سالی هست که به طراحی سایت های وردپرسی فروشگاهی ، شرکتی ، شخصی، پزشکی مشغول هستم

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود

لطفا برای دریافت لینک دانلود اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید
سبد خرید0
هیچ محصولی در سبد خرید وجود ندارد!
ادامه خرید
0