مقالات تخصصی سئو

لینک های داخلی وب سایت چیست؟

لینک های داخلی وب سایت چیست؟

وقتی به سئو فکر می کنید، احتمالاً لینک ها به ذهن شما خطور می کند. اما انواع مختلفی از لینک ها وجود دارد. شما در وب سایت خود از صفحه ای به صفحه دیگر لینک های داخلی دارید، لینک های خروجی از وب سایت شما به وب سایت دیگر و لینک های ورودی از وب سایت دیگری به وب سایت شما اشاره می کنند.

امروز، من یک  توضیح مختصر از لینک های داخلی ارائه می دهم که چه هستند، چرا برای سئو مهم هستند و چگونه آن را انجام دهیم.

لینک های داخلی وب سایت چیست؟

لینک وب سایت داخلی پیوندی است که از یک صفحه وب در یک وب سایت به صفحه وب دیگری در همان وب سایت اشاره می کند.

چند نمونه از لینک های داخلی رایج عبارتند از:

  1. منوی اصلی در بالای یک وب سایت
  2. لینک های پاورقی در پایین یک وب سایت
  3. هر لینک متنی که در محتوای یک صفحه وب تعبیه شده است
  4. لینک های مرتبط با محتوایی که محتوای دیگری را در وب سایت پیشنهاد می کنند
  5. لینک هایی در یک صفحه وب (معروف به “fragment” یا anchor )

لینک های داخلی و خارجی

چرا لینک های داخلی برای سئو مهم هستند؟

دلایل متعددی وجود دارد که چرا لینک های داخلی برای استراتژی سئوی وب سایت مهم هستند.

در اینجا تعداد انگشت شماری وجود دارد:

رضایت کاربران:

پیوندهای داخلی به بازدیدکنندگان وب سایت شما کمک می کند تا زمانی که در وب سایت شما هستند، محتوا  های بیشتری  رو ببینند.

علاوه بر ارائه اطلاعات مرتبط که ممکن است مفید باشد، نگه داشتن بازدیدکنندگان بیشتر در وب سایت شما یکی از اهداف سئو است.

تقویت ارتباط:

پیوندهای داخلی به موتورهای جستجو کمک می کند تا بفهمند وب سایت شما چیست.

روشی که محتوای وب سایت خود را از طریق لینک هایداخلی آن سازماندهی می کنید، می تواند شما را برای نمایش در صفحه یکی از نتایج جستجو مرتبط تر کند.

به موتورهای جستجو کمک کنید:

پیوندهای داخلی به موتورهای جستجو کمک می کنند تا محتوای شما را بیشتر کشف کنند.

همانطور که عنکبوت های موتورهای جستجو در وب سایت شما می خزند، پیوندها به آنها کمک می کند تا از صفحه ای به صفحه دیگر بروند تا صفحات بیشتری را کشف و فهرست کنند.

توزیع رتبه صفحه:

پیوندهای داخلی می توانند اعتبار هر صفحه وب را افزایش دهند.

هنگامی که یک صفحه وب با اعتبار بالا به صفحه دیگری در همان سایت پیوند می‌دهد، بخشی از اعتبار و ارزش خود را به صفحه‌ای که به آن لینک می‌دهد منتقل می‌کند.

تقویت رتبه‌بندی صفحات:

پیوندهای داخلی، به ویژه خرده‌های نان، رتبه صفحه را به سمت بالا می‌گذرانند و سلسله مراتب تخصصی واضحی را تعریف می‌کنند (شناسایی سیلو).

سخن آخر

لینک سازی داخلی برای سئو نیازمند تفکر، برنامه ریزی و پیاده سازی زیادی است.

بهتر است این استراتژی را در هر وب سایت جدید ایجاد کنید، و سپس هر بار که یک صفحه وب جدید به سایت اضافه می کنید، آن را در نظر بگیرید.

محتوا لینک های داخلی خود را به طور منظم بررسی کنید. از هر فرصت پیوند داخلی در محتوای خود استفاده می کنید.

شما میتوانید برای کمک به سپو وبسایت خودتون روی تیم سئو آلفا حساب کنید، از برترین خدمان سئو آلفا افزایش رتبه وبسایت شماست.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

نویسنده

محمد

درود بر شما محمد اصلانی هستم عاشق دنیای وب ، بنده 12 سال است که در دنیای مجازی فعالیت میکنم و حدودا در80 درصد مباحث مرتبط با تجارت الکترونیک تجربه کسب کرده ام. طراح و مشاور راه اندازی و توسعه کسب و کار اینترنتی هستم حدود 10 سال است که به صورت حرفه ای در زمینه سئو فعالیت میکنم و 8 سالی هست که به طراحی سایت های وردپرسی فروشگاهی ، شرکتی ، شخصی، پزشکی مشغول هستم

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود

لطفا برای دریافت لینک دانلود اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید
سبد خرید0
هیچ محصولی در سبد خرید وجود ندارد!
ادامه خرید
0