مقالات تخصصی سئو

زمان سئو چقدر است؟ سئو یه سایت چقدر طول می کشد؟

زمان سئو چقدر است؟ سئو یه سایت چقدر طول می کشد؟
آنچه در این مطلب خواهید آموخت

سئو یه سایت چقدر طول میکشد؟

بخوایم  تو یه جمله بگیم : خوب، پاسخ کوتاه این است که ممکن است بین 4 تا 12 ماه طول بکشد تا شاهد پیشرفت های محسوس باشیم.

اما پاسخ واقعی کمی ظریف‌تر است و به عوامل مختلفی بستگی دارد که با استراتژی کلی سئوی شما مرتبط است، که در این مقاله پاسخ داده خواهد شد.

آیا کنجکاو هستید که بدانید SEO چقدر طول می کشد تا نتایجی را که همیشه می خواستید به دست آورد؟ نگران نباشید، شما تنها نیستید.

خوب، با توجه به اینکه کسب و کارهایی مانند شما در سئو سرمایه گذاری می کنند، هیچ اشکالی ندارد که بخواهید بدانید چه اتفاقی برای سرمایه گذاری می افتد.

دقیقاً به همین دلیل است که “سئو چقدر طول می کشد تا نتایج را نشان دهد؟

به متداول ترین سوال در فضای دیجیتال مارکتینگ تبدیل شده است.

در حقیقت، سئو به اندازه همتایان رسانه ای پولی خود سریع نیست.

در حالی که زمان می برد، تلاش های کانالیزه شده سئو می تواند نتایج طولانی مدتی ایجاد کند.

بنابراین، بیایید عواملی را که باعث موفقیت سئو می‌شوند را برای فهمیدن بخش «مدت زمان» بررسی کنیم.

موفقیت در سئو چیست؟

همانطور که می دانید موفقیت در سئو هدف اصلی شماست.

اما چطوری بفهمید که به موفقیت رسیده اید؟

موفقیت سئو شما به اهداف و شاخص های کلیدی عملکرد شما بستگی دارد.

در حالی که هدف شما افزایش بازگشت سرمایه در یک بازه زمانی خاص است، KPI های شما در سئو می تواند ترافیک ارگانیک به وب سایت شما را افزایش دهد، دید آنلاین شما را افزایش دهد، رتبه های برتر موتورهای جستجو را به دست آورد و موارد دیگر.

بنابراین، اگر با تلاش های سئوی خود به این نقاط عطف برسید، می توانید این ماموریت را انجام شده در نظر بگیرید. اینجوری به نتیجه ای که میخواهید می رسید.

 

چرا موفقیت در سئو فوری نیست؟

تلاش برای بهبود سئو (SEO) یک فرایند زمان‌بر است و نتایج موفقیت آمیز در آن به صورت فوری و بلافاصله اتفاق نمی‌افتد.

دلیل اصلی این امر این است که الگوریتم‌های موتورهای جستجو مانند گوگل بهبود یافته‌اند و هدف آن‌ها ارائه تجربه‌ای بهتر برای کاربران است.

یکی از دلایلی که موجب این تغییرات شد، استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی و لینک‌های خارجی بود.

در گذشته، کافی بود کلمات کلیدی مناسبی پیدا کنید و از آن‌ها برای جذب ترافیک بیشتر به وبسایت خود استفاده کنید.

همچنین، می‌توانستید تعداد زیادی لینک خارجی بسازید و به راحتی به نتایج برتر صفحات جستجوی موتورها دست پیدا کنید.

با این حال، این روش‌ها ساده و قابل سوءاستفاده بودند و مردم از طریق تکنیک‌های ارزان قیمت، مانند شلوغ کردن متن‌ها با کلمات کلیدی یا ساخت لینک‌های خارجی بی‌کیفیت، سعی می‌کردند موتورهای جستجو را فریب دهند تا وبسایت خود را به بالای نتایج جستجو برسانند.

با این تغییرات و فریبکاری‌ها، شرکت‌های موتورهای جستجوی بزرگ مانند گوگل بهبودیافته وبا به‌روزرسانی‌های الگوریتم پیشرفته‌ای را به منظور بهبود تجربه کاربران ارائه می‌دهند.

بنابراین، امروزه SEO بر اساس جستجوی زبان طبیعی انجام می‌شود که شامل پرسش‌هایی است که تنها یک یا دو کلمه دارند.

همچنین، به صفحات وب با لینک‌های باکیفیت و مرتبط، اولویت بالاتری داده می‌شود و صفحات اسپمی و نامناسب توسط موتورهای جستجو مجازات می‌شوند.

به عبارت دیگر، جریمه شدن توسط موتورهای جستجو می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن باعث کاهش رتبه‌بندی وبسایت مرتبط شود.

بنابراین، SEO دیگر به صورت مکانیکی کار نمی‌کند و به طور قابل توجهی بر تغییرات در جستجوی کاربران تکیه می‌کند که با تمرکز بزرگی بر روی برآورده کردن نیاز کاربران است.

برای دستیابی به موفقیت در SEO، شما باید استراتژی‌های نوآورانه‌ای را پیشنهاد داده و آن‌ها را به تدریج اجرا کنید تا با پارامترهای تغییرکننده سازگار شوید و اهداف و شاخص‌های عملکرد خود را دست‌یابی کنید.

به این دلیل است که نمی‌توانید به سرعت و در یک شبه در سئو سایت خود موفق شوید.

فرایند بهبود جایگاه در نتایج جستجوی موتورهای جستجو زمان ، تلاش و صبر می‌طلبد.

با اینکه نتایج طولانی مدت و پایدارتری خواهید داشت، اما نیاز به استراتژی، به‌روزرسانی‌های منظم و تکاملی و توجه به تجربه کاربری برای دستیابی به موفقیت در SEO است.

سیلوهای موفقیت در سئو

سیلوهای موفقیت در سئو

اکنون که می‌دانید موفقیت در سئو دقیقاً چیست، اجازه دهید سه سیلو را رمزگشایی کنیم که تعیین می‌کنند سئو چقدر طول می‌کشد.

سئو فنی
آیا می دانید یک خطای فنی به هر شکلی می تواند هم کاربران و هم ربات های موتور جستجو را از وب سایت شما دور کند؟

بله، به همین دلیل است که باید در اولین فرصت یک ممیزی فنی و رفع اشکالات انجام دهید. سئوی فنی شامل بررسی اجزای زیر و موارد دیگر است.

  • سرعت صفحه
  • محتوای تکراری
  • متعارف سازی
  • داده های ساخت یافته
  • نقشه های سایت XML
  • Hreflang

محتوا

محتوا یکی از فاکتورهای برتر رتبه بندی موتورهای جستجو است. گوگل واکشی بهترین نتایج جستجو برای درخواست کاربر را بر هر چیز دیگری در اولویت قرار می دهد.

ایجاد محتوای با کیفیت پایین به این معنی است که مشاهده نتایج مورد انتظار سئو بیشتر طول می کشد. در بدترین حالت ممکن است اصلاً اتفاق نیفتد.

شما باید مطمئن شوید که محتوای باکیفیت ایجاد می‌کنید که با هدف کاربر مطابقت داشته باشد و بر اساس آن به درخواست‌های جستجو پاسخ می‌دهد.

برای انجام این کار، می توانید محتوای مرتبط را بخوانید که عملکرد خوبی دارد، بفهمید چه چیزی باعث تفاوت می شود و نسخه بهتری ارائه دهید.

وقتی نوبت به انتشار محتوای جدید در وب سایت شما می رسد، به دو دلیل اطمینان حاصل کنید که به یک برنامه ثابت پایبند هستید.

  1.  این به گوگل سیگنال می دهد که شما به طور منظم محتوای جدیدی را به وب سایت خود اضافه می کنید.
  2.  بازدیدکنندگان بیشتری را وادار می‌کند که مرتباً به وب‌سایت شما بازگردند، که نشان‌دهنده یک تجربه کاربری عالی است.

بک لینک ها

ایجاد بک لینک به معنای بهبود اعتبار وب سایت شماست.

بک لینک ها به گوگل می گویند که سایت شما منبع اطلاعاتی قابل اعتمادی است.

با این حال، همانطور که قبلاً گفته شد، روش‌های ایجاد لیینک های هرزنامه برای رتبه‌های بالا دیگر کار نمی‌کنند. در نهایت، کیفیت لینک تنها چیزی است که اهمیت دارد.

با توجه به این سناریو، به دست آوردن بک لینک های با کیفیت بالا کمتر از وب سایت های مربوطه، تأثیر بیشتری در سئو ایجاد می کند.

به عبارت دیگر، سرعت پیوند نسبتاً پایدار (سرعتی که با آن لینک‌ها را به دست می‌آورید) چیزی است که برای وب سایت شما مفید است.

اگر به دستورالعمل های گوگل پایبند باشید، این امر به طور طبیعی اتفاق می افتد.

عوامل تعیین کننده بازه زمانی نتایج سئو

بازه زمانی نمایش نتایج سئو معمولاً به عوامل زیر بستگی دارد.

تاریخچه وب سایت

تاریخچه وب سایت شما مطمئناً بر زمان صرف شده برای مشاهده نتایج سئو تأثیر می گذارد.

برای مثال، برای یک وب‌سایت جدید باید زمان بیشتری نسبت به یک وب‌سایت قدیمی صرف شود.

این به این دلیل است که یک وب سایت قدیمی ممکن است دارای اعتبار دامنه و حداقل چند بک لینک باشد.

از طرف دیگر، برای یک وب سایت جدید، شما باید همه چیز را از ابتدا انجام دهید و این تفاوت زیادی در سئو ایجاد می کند.

با این حال، همیشه به این معنی نیست که یک وب سایت قدیمی تواند در سئو پیشرو باشد

زیرا به عوامل مختلفی مانند جریمه موتورهای جستجو، به روز رسانی الگوریتم و موارد دیگر بستگی دارد.

رقابت

رقابت در صنعت یا تجارت شما چیزی است که هنگام بهینه سازی وب سایت خود برای موتورهای جستجو نمی توانید نادیده بگیرید.

هرچه رقابت بیشتر باشد، مدت زمان بیشتری طول می کشد تا وب سایت خود را به صدر SERP ها ببرید.

شما باید شدت رقابت را برای رتبه بندی صفحات وب سایت خوئ  شناسایی کنید، تلاش های سئوی خود را کانالیزه کنید و راه های خلاقانه تری را برای عملکرد بهتر نسبت به سایر رقبای خود پیدا کنید.

 

هدف گذاری کلمات کلیدی

کلمات کلیدی نقش مهمی در رتبه‌بندی وبسایت شما در جستجوهای کاربران دارند.

بنابراین، باید کلمات کلیدی را بر اساس حجم جستجوی کلمه کلیدی، طول آن، محبوبیت و نیاز کاربران به درستی شناسایی کنید.

استفاده نادرست از کلمات کلیدی ممکن است تمام تلاش‌های شما را بی‌نتیجه کند و تأثیر منفی بر سئو وبسایت داشته باشد.

برای تحقیق کلمات کلیدی، از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند Google Trends و Google Keywords استفاده کنید.

وقتی کلمات کلیدی مرتبط را در محتوای خود قرار می‌دهید، مطمئن شوید که آن‌ها به طور طبیعی و بدون اغراق در جریان محتوا قرار بگیرند اینطوری بهتون بگیم که نباید بیش از اندازه تو مقالاتون استفاده کنید.

با استفاده از این روش‌ها و رعایت اصول بهینه‌سازی کلمات کلیدی، شما می‌توانیدکلمات بهبود یافته و بهترین کلمات کلیدی را برای وبسایت خود انتخاب کنید تا در جستجوهای کاربران به رتبه‌بندی برتری دست یابید.

ساختار و طراحی وب سایت

طراحی و ساختار URL وبسایت شما نقش حیاتی در بهینه‌سازی وبسایت برای موتورهای جستجو مانند گوگل دارد.

به عنوان مثال، اگر کاربر دچار مشکل در منوی بین صفحات فرود وبسایت شما شود و یا با یک لینک خراب روبرو شده و با خطای 404 روبرو شود، وبسایت شما قطعاً کاربرپسند نیست.

گوگل همچنین از صفحات وبی که تجربه کاربری را به خوبی ترویج نمی‌دهند، خوشش نمی‌آید.

بنابراین، بهینه‌سازی این اجزای وبسایت شما الزامی است، به خصوص اگر می‌خواهید پیشرفت سئو خود را ارتقا دهید.

همچنین، برای اطمینان از اینکه بازدیدکنندگانی که از مرورگر موبایل به وبسایت شما دسترسی دارند را از دست نمی‌دهید، تست سازگاری با موبایل را اجرا کنید.

با بهینه‌سازی این عوامل و ارائه یک تجربه کاربری بهتر، شما می‌توانید پیشرفت سئو خود را تقویت کنید و به رتبه‌بندی بهتر در نتایج جستجوی موتورهای جستجو برسید.

بودجه

بودجه ای که در نظر دارید عامل دیگری است که تعیین می کند سئو چقدر طول می کشد تا نتایج را برای شما نشان دهد.

هنگامی که یک استراتژی سئو برای وب سایت خود می سازید، باید از خود بپرسید که آیا بودجه از پیش تعریف شده ای دارید که باید به آن پایبند باشید تا برنامه خود را مطابق با آن اجرا کنید.

از این منظر، یک بودجه مناسب می تواند یکی از عوامل محرک رشد سئو سابت شما باشد.

بکلینک پروفایلی

پروفایل بکلینک (Backlink Profile)، یکی دیگر از عوامل مهم در رتبه‌بندی موتورهای جستجو است.

گوگل بکلینک‌ها را به عنوان رای‌های اعتماد می‌بیند تا وبسایت‌ها را ارزیابی و رتبه‌بندی کند. هر چه بکلینک‌های شما قدرتمندتر و مرتبط‌تر باشند، شانس بالاتری برای رتبه‌بندی بالاتر خواهید داشت.

بکلینک‌های با کیفیت و مرتبط را از وبسایت‌های معتبر در حوزه مربوطه خود کسب کنید تا پروفایل بکلینک خود را تقویت کنید.

بعضی از سئو کار ها از بکلینک‌های پولی استفاده می‌کنند تا فرآیند را تسریع کنند.

این روش ممکن است برای شما عواقب منفی داشته باشد اگر موتورهای جستجو دریابند که شما در مدت زمان کوتاهی تعداد قابل توجهی بکلینک کسب کرده‌اید.

با خدمات ساخت بکلینک استاندارد و اصولی می‌توانید اطمینان داشته باشید که بکلینک‌های ساخته شده با استفاده از روش‌های ارتباط دستی صورت گرفته‌اند و ایمن هستند.

با این حال، مطمئن شوید که در دام روش‌های سیاه برای ساخت بکلینک نیفتید که هنوز در صنعت سئو  وجود دارد. در غیر این صورت، ممکن است با خشم گوگل روبه‌رو شوید که تأثیر منفی بر سئو وبسایت شما خواهد داشت.

مسائل و مجازات های احتمالی

قبل از اینکه انتظار داشته باشید موتور جستجو شما را در رتبه بالاتری قرار دهد، باید مشکلات احتمالی که مانع پیشرفت سئو شما می شود را برطرف کنید.

این مسائل می تواند هر چیزی باشد، از خطاهای هاست گرفته تا جریمه موتورهای جستجو.

حل مشکلاتی مانند تغییر مسیر 301 و خطاهای 404 نتایج مثبتی را برای وب سایت شما به همراه خواهد داشت.

مشکلات دیگر عبارتند از مشکلات robots.txt ، نقشه های سایت، htaccess.، فایل های web.config و موارد دیگر.

در حالی که رفع این خطاها می تواند نتایج مثبتی را برای سئوی شما ایجاد کند، گوگل همه این تغییرات را یکجا در نظر نمی گیرد. بر اساس تعداد مشکلات و نحوه رفع آنها زمان می برد.

استراتژی محتوا

همانطور که می دانید محتوا پادشاه است. بنابراین، شما باید زمان زیادی را صرف تولید محتوا و انتشار محتوایی کنید که به درد بازدید کنننده گان شما می خورد.

با این حال، ایجاد و انتشار محتوا پایان کار نیست. برای مدیریت کارآمد محتوای خود باید یک استراتژی محتوای هدفمند داشته باشید.

گاهی اوقات، ممکن است مجبور شوید به طور مداوم محتوای موجود خود را اصلاح کنید تا عملکرد بهتری داشته باشید.

همانطور که این کار را انجام می‌دهید، باید به دستورالعمل‌ها و به‌روزرسانی‌های الگوریتم گوگل نیز توجه داشته باشید.

به این ترتیب، می توانید در اولین فرصت تغییرات لازم را در استراتژی محتوای خود ایجاد کنید و شانس خود را برای رتبه بالاتر افزایش دهید.

استراتژی های درون صفحه و خارج از صفحه

شما باید کارهایی را هم در داخل و هم در خارج از وب سایت خود انجام دهید تا دید موتور جستجوی خود را افزایش دهید، ترافیک بیشتری را افزایش دهید و بازگشت سرمایه خود را افزایش دهید.

به عبارت دیگر، استراتژی های درون صفحه و خارج از صفحه به یک اندازه برای سئو مهم هستند.

متا تگ ها، هدر، انکرتکست ، عناوین، توضیحات و تگ های جایگزین خود را بهینه کنید. اینها اجزای حیاتی سئوی داخلی سایت هستند.

در مورد سئوی خارج از صفحه، بر روی کسب بک لینک  از سایت های دیگه  با استاندارهای  لینک سازی خارجی تمرکز کنید.

علاوه بر این، مطمئن شوید که لینک ها فقط از وب سایت هایی با ترافیک ارگانیک واقعی میباشند ساخته شده اند.

حقیقت این است که بهترین معیار برای ارزیابی کیفیت یک وب سایت این است که بررسی کنید آیا گوگل کاربران خود را به آن می فرستد یا خیر.

این باید به شما کمک کند هم در خارج از سایت و هم در  داخل سایت عملکرد بهتری داشته باشید.

منابع

گاهی اوقات، برخورداری از کمک حرفه‌ای همه چیزی است که برای بهبود جایگاه خود به دنبال آن هستید، و سئو نیز از این قاعده مستثنی نیست.

منابعی که برای بهینه‌سازی وبسایت خود استفاده می‌کنید، یک عامل مهم دیگر است که بر روی مدت زمان لازم برای عملکرد سئو تأثیر می‌گذارد.

برخلاف سایر عوامل، شما می‌توانید کنترل کاملی روی منابع خود داشته باشید. مطمئن شوید که بهترین کمک حرفه‌ای را برای بهینه‌سازی وبسایت خود در جستجوها دریافت می‌کنید.

در طول زمان با تیم تماس بگیرید تا راهبردهایی که برای بهبود رتبه وبسایت شما طراحی می‌کنند را درک کنید و پیشرفت را پیگیری کنید.

 

مراحل سئو

مراحل سئو

تشخیص اینکه کسب و کار شما در کدام مرحله از سئو قرار دارد به شما کمک می کند تا بفهمید کجا باید تمرکز کنید.

سئو را می توان به 3 مرحله مختلف تقسیم کرد.

  1. افزایش دهید
  2. ساختن
  3. بسط دادن

بیایید در مورد هر یک از آنها به تفصیل بحث کنیم.پ

افزایش دهید

اگر شروع به انجام سئو برای وبسایت تجاری خود کرده‌اید، وبسایت شما در این مرحله قرار دارد. در این مرحله، شما باید بر روی بهبود آنچه که وبسایت شما در حال حاضر دارد تمرکز کنید.

تقویت وبسایت فعلی شما برای رشد در جهت صحیح و دستیابی به نتایج قابل توجه سئو در آینده بسیار حائز اهمیت است.

فرض کنید وبسایت شما 15 صفحه دارد. شما باید بر روی بهینه‌سازی این صفحات برای موتورهای جستجو با استفاده از کلمات کلیدی مناسب، محتوای با کیفیت، تقویت لینک داخلی و سایر عوامل تمرکز کنید.

این مرحله به طور اصلی بر استفاده از راهبردهای سئو داخلی (on-page SEO) تمرکز دارد.

درباره سئو داخلی، بسیاری از وبسایت‌ها به بهبود سئو فنی توجه نمی‌کنند.

برای برداشتن حداکثر پتانسیل رتبه‌بندی وبسایت خود، سئو فنی مطلوب بسیار حائز اهمیت است. بنابراین، مطمئن شوید که به بهینه‌سازی سئو فنی دست نمی‌زنید.

ساختن

بهینه سازی صفحات موجود خوب است، اما فقط یک قدم کوچک است. پس از بهبود صفحات موجود خود، باید صفحات جدید بهینه شده سئوی بیشتری ایجاد کنید.

چرا؟

به این ترتیب وب سایت خود را افزایش می دهید تا کاربران آنلاین خود را افزایش دهید.

برای مثال، تنظیم دسته‌های رسمی رسانه‌های اجتماعی برای ارائه اطلاعات دقیق در مورد کسب و کار و محصولات یا خدماتی که ارائه می‌دهید، بخشی از این مرحله است.

 

بسط دادن

در آینده، شما باید سایت خود را در رتبه بالاتری قرار دهید تا به راحتی برای مخاطبان هدف خود قابل کشف باشید.

در نتیجه، بازدیدکنندگان بیشتری به وب سایت خود خواهید داشت و این باعث افزایش نرخ تبدیل شما می شود.

این همان چیزی است که مرحله سوم و آخرین  مرحله سئو در مورد آن است.

در این مرحله، تلاش های سئوی شما فراتر از صفحه شما است. هدف اصلی در اینجا این است که وب سایت خود را به عنوان یک مرجع در جایگاه خود قرار دهید و رتبه بندی موتورهای جستجوی خود را افزایش دهید.

به عنوان مثال، ایجاد بک لینک بخش مهمی در این مرحله است. البته بک لینک ها یک فاکتور برتر رتبه بندی گوگل هستند.

به این ترتیب، وب‌سایت‌های بیشتری را برای تضمین اعتبار شما به ارمغان می‌آورید و گوگل را وادار می‌کنید که رتبه‌های بالاتری را برای جستجوهای آنلاین به سایت شما ارائه دهد.

چگونه بفهمیم سئو کار می کند  و ما تونستیم به نتیحه ای که   میخوایم برسیم؟

وقتی SEO شما کار می‌کند، بهبود در ترافیک وب و رتبه‌بندی در موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی هدف مشاهده می‌شود.

بهبود در ترافیک وب به این معنی است که تعداد بازدیدکنندگان وبسایت شما افزایش می‌یابد.

این می‌تواند در نتایج طبیعی موتورهای جستجو (organic) یا از طریق ترافیک مبتنی بر جستجو (search-based traffic) اتفاق بیفتد.

همچنین، رتبه‌بندی وبسایت شما در موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی هدف بهبود می‌یابد.

اگر وبسایت شما در صفحات بالایی نتایج موتورهای جستجو ظاهر شود، این نشان می‌دهد که SEO شما در جذب ترافیک طبیعی مؤثر بوده است.

مهم است به خاطر داشته باشید که نتایج SEO به طور ناگهانی رخ نمی‌دهد.

برای دیدن نتایج، نیازمند صبر و پیوستگی هستید. ممکن است زمان لازم برای مشاهده تغییرات متفاوت باشد و ممکن است نیاز به چند هفته یا چند ماه باشد.

بنابراین، برای بررسی کارکرد SEO خود، بهتر است به طور منظم و به‌صورت پیوسته روی  آن کار کنید. .

چه مدت طول می کشد تا SEO برای برند شما شروع به کار  کند

سئو فضایی است که همیشه در حال تحول است و نیازهای سئو برای دو وب سایت متفاوت هرگز یکسان نیست.

با این اوصاف، تنها می‌توان بر اساس متغیرهای مختلف حدس‌های دقیقی زد، اما هرگز اعداد دقیقی در مورد مدت زمانی که طول می‌کشد تا سئو کار کند، ارائه نمی‌کند.

همانطور که گوگل می گوید، “در بیشتر موارد، سئوکارها به چهار ماه تا یک سال نیاز دارند تا به کسب و کار شما کمک کنند ابتدا بهبودها را اعمال کنند و سپس مزایای بالقوه را ببینند.”

در عمل، هنگامی که با سئو شروع می‌کنید، هرگز متوقف نمی‌شوید، زیرا هم رقبای تجاری فعلی و هم رقیبان جدید شما دائماً سعی می‌کنند موقعیت شما را در گوگل بدزدند.

به عبارت ساده، سئو یک مسابقه برای همیشه و بدون بن بست است.

بازه زمانی برای سئو

بسیار خوب. در نهایت، بیایید به سوال واقعی “چقدر زمان می‌برد تا SEO اثر بگذارد؟” پاسخ دهیم.

از آنچه تاکنون دیده‌ایم، میزان زمان مورد نیاز برای SEO بستگی به عوامل مختلفی دارد. در نهایت، هیچ دو وبسایتی از همان نقطه شروع نمی‌کنند، حتی اگر در یک نیچ فعالیت داشته باشند و با رقابت یکسانی مواجه شوند.

بطور کلی، با یک برنامه سئو مناسب ، 6 تا 12 ماه برای دیدن نتایج کارهای شما کافی خواهد بود. این به تبع آن، رشد کسب و کار شما را تسریع می‌دهد.

اینجا تصویر کلی‌تری از مسیر SEO شما و نتایجی که می‌توانید از آن به دست آورید را می‌بینید.

ماه 1:

ماه اول شامل تحقیق و کشف، ممیزی فنی وب سایت، برنامه ریزی کلمات کلیدی و استراتژی می شود.

مرحله تحقیق و کشف ممکن است گاهی یک ماه کامل طول بکشد..

ماه 2:

پس از انجام ممیزی فنی، می توانید با توجه به نتایج ممیزی تغییراتی ایجاد کنید.

در حالی که تغییرات در حال انجام است، شما هنوز در حال انجام سئو هستید اما نمی توانید نتایج را ببینید.

این به این دلیل است که پس از اتمام تعمیرات اساسی، تأثیر شروع می شود.

در همین حال، می توانید روی ساخت پروفایل لینک و محتوای با کیفیت بالا برای وب سایت خود کار کنید.

 

ماه 3:

تمرکز اصلی خود را روی تولید محتوا، از جمله وبلاگ نویسی، کاغذهای سفید، پرسش های متداول و سایر محتوای مرتبط با کسب و کار قرار دهید.

در پایان ماه سوم، بهبودهایی را در رتبه بندی وب سایت خود در موتورهای جستجو مشاهده خواهید کرد.

دلیلش این است که تعمیرات فنی باید تا الان به پایان می رسید. با جفت شدن این سناریو با تولید محتوا، نتایح سئوی خود را مشاهده خواهید کرد.

علاوه بر بهبود رتبه‌بندی موتورهای جستجو، سرنخ‌های شما می‌توانند به فروش تبدیل شوند، که یک مزیت اضافی است.

 

ماه 4:

با ایجاد محتوای بیشتر و بهینه سازی فنی وب سایت خود، می توانید یک پروفایل پیوند قوی ایجاد کنید.

در این ماه می توانید انتظار افزایش ترافیک وب سایت، تولید سرنخ و رتبه بندی موتورهای جستجو را داشته باشید.

در حالی که پیشرفت‌ها به چیزی نزدیک به پیشرفتی که باید در 12 ماه انجام دهید نخواهد بود. مطمئناً به اندازه کافی مهم است که بدانید تلاش های سئو شما کارساز است.

در واقع، طبق گفته گوگل (در بیشتر موارد) سئوکاران به 4 ماه زمان نیاز دارند تا بهبودها را اعمال کنند و مزایای بالقوه را ببینند.

بنابراین، ما از هم اکنون در مسیر سئو هستیم.

 

ماه 5:

این اقدام عاقلانه ای است که مدیریت رسانه های اجتماعی را در برنامه سئو خود تا این ماه یا حتی زودتر از آن وارد کنید.

با ادغام رسانه های اجتماعی، می توانید محتوای خود را بهتر تبلیغ کنید و ترافیک مستقیم به وب سایت خود را افزایش دهید.

همچنین می‌توانید فعالیت‌های روابط عمومی و اطلاع‌رسانی را برای افزایش ترافیک و به دست آوردن سرنخ‌های واجد شرایط آغاز کنید.

 

ماه 6:

در ماه ششم شما باید شاهد ورود بازدیدکنندگان بیشتری به وب سایت خود باشید.

از این پس، می‌توانید روی تولید محتوای جذاب‌تر و تبلیغ آن در پلتفرم‌ها تمرکز کنید.

شما می توانید فرآیند را بر اساس نیازهای منحصر به فرد کسب و کار خود شخصی سازی کنید. مطمئن شوید که یک برنامه منظم را دنبال می کنید.

 

انتظارات واقع بینانه برای نتایج SEO

زمان و مرتبط بودن انتظارات با نتایج SEO امری بسیار حائز اهمیت است.

بارها و بارها مردم فکر می‌کنند که SEO یک شعبده بازی هست. اما در واقعیت، باید انتظارات واقع‌بینانه‌ای از نتایج SEO خود داشته باشید.

بیاید تا برایتان توضیح دهم:

نتایج کوتاه‌مدت:

در بحث واقع‌بینانه، SEO نتایج قابل توجهی را به‌صورت ناگهانی به ارمغان نمی‌آورد.

این یک فرآیند تدریجی است. اگر کسی به شما قول دهد که نتایج SEO مورد نظر را در عرض چند روز به شما می‌دهد، این هراسناک است.

احتمالاً از روش‌های سیاه SEO برای به دست آوردن نتایج استفاده می‌کند.

اگر گوگل متوجه شود که از روش‌های سیاه SEO برای به دست آوردن نتایج استفاده می‌کنید، وبسایت شما مجازات خواهد شد.

بسته به شدت مجازات، وبسایت شما ممکن است رتبه‌بندی پایینی داشته باشد یا اصلاً در گوگل رتبه‌بندی نشود. این به نظر تلخی می‌رسد، درست است؟

پس، نتایج واقعی SEO چگونه به نظر می‌رسند؟

اگر تغییرات کوچکی مشاهده کنید، مانند رتبه‌بندی وبسایت شما برای برخی از کلمات کلیدی هدف در چند هفته، این واقعی است.

این نشان می‌دهد که وبسایت شما به درستی در حال رشد است.

نتایج بلندمدت:

پس، نتایج بلندمدت چگونه به نظر می‌رسند؟

اگر می بینید که وب سایت شما باعث افزایش ترافیک ارگانیک در ماه ها پس از سرمایه گذاری در سئو می شود، احتمالاً نتیجه یکپارچه تلاش های واقعی و مداوم است.

یکی از مشتریانی که فروشگاه آنلاین دود را اداره می‌کرد، وقتی در آوریل 2022 با ما تماس گرفت، بیش از 3500 ترافیک وب‌سایت ماهانه دریافت کرد.

ما خدمات سئوی مدیریت شده خود را، یک مجموعه سئوی 360 درجه، به یک فروشگاه آنلاین دود ارائه کردیم.

با هدف قرار دادن کلمات کلیدی متمرکز و ایجاد بک لینک با کیفیت بالا، ما توانستیم نزدیک به 8000 بازدید کننده ماهانه را در عرض 5 ماه به وب سایت آنها هدایت کنیم

. این رشد 2 برابری ترافیک ارگانیک برای سایت مشتری ما است.

داده های زیر را بررسی کنید.

 

حفظ و بهبود رتبه بندی

سئو یک فرآیند یکبار مصرف نیست. بله، به شما کمک می کند تا رتبه خود را افزایش دهید، بازدیدکنندگان بیشتری را جذب کنید و تبدیل های بیشتری دریافت کنید.

اما پس از آن، نیاز به توجه و تلاش مداوم برای حفظ یا بهبود موقعیت شما در SERP ها دارد.

در غیر این صورت، رقبای شما ممکن است رتبه شما را بدزدند و شما را پایین بیاورند.

توجه داشتیه باشید که بعد از کسب  رتیه مورد نظر برای  حفظ آن به تلاشی که در ابتدا برای سئو سایت انجام دادید نیازی ندارد.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که به طور منظم زمان خود را صرف نظارت بر رتبه بندی خود کنید.

اگر در رتبه‌بندی یا ترافیک افت می‌کنید، مطمئن شوید که استراتژی‌های سئوی خود را بر این اساس تغییر داده‌اید تا بازدیدکنندگان خود را بازگردانید.

7 روش برای افزایش سریعتر نتایج SEO

اکنون که می دانید نتایج سئو چگونه به نظر می رسند، در اینجا نحوه تنظیم نتایج سئو برای وب سایت خود آورده شده است.

بنابراین، بیایید بدون تاخیر بیشتر به کاوش بپردازیم.

1-رفع مشکلات فنی

هرگز مسائل فنی را دست کم نگیرید. آنها می توانند تلاش های سئوی واقعی شما را تحت الشعاع قرار دهند و در صورت عدم توجه، با راندن ربات های موتور جستجو و کاربران، چیزهایی را برای وب سایت شما خراب کنند.

به همین دلیل است که باید در اولین فرصت یک ممیزی فنی انجام دهید و اشکالات را برطرف کنید. این شامل بررسی محتوای تکراری، متعارف سازی، داده های ساختاری، نقشه های سایت ، XML ،  تگ hreflang  و موارد دیگر است.

این مشکلات را برطرف کنید تا ساختار سایت خود را از هر طریق ممکن بهبود ببخشید و تنها در عرض چند هفته شاهد نتایج مثبت خواهید بود. همچنین، مطمئن شوید که به طور مداوم بررسی ها را انجام دهید.

2-محتوای پیوندی ایجاد کنید

محتوای آموزنده و باکیفیت ایجاد کنید که دیگران در صنعت شما بخواهند به آن لینک دهند.

وقتی نوبت به انتشار محتوای جدید در وب سایت شما می رسد، به دو دلیل اطمینان حاصل کنید که به یک برنامه ثابت پایبند هستید.

  1. این به گوگل سیگنال می دهد که شما به طور منظم محتوای جدیدی را به وب سایت خود اضافه می کنید.
  2. این امر باعث می شود که بازدیدکنندگان بیشتری به طور مکرر به وب سایت شما بازگردند، که نشان دهنده یک تجربه کاربری عالی است.

3-کلمات کلیدی با رقابت کم را هدف قرار دهید

کسب رتبه برای کلمات کلیدی با رقابت بالا ممکن است زمان ببرد.

بنابراین، هنگامی که می خواهید سریعتر رتبه کسب کنید، عاقلانه است که روی کلمات کلیدی با رقابت کم تمرکز کنید.

با این حال، کسب رتبه برای کلمات کلیدی که هیچ کس به دنبال آن نیست، فایده ای ندارد.

تحقیقات کلمات کلیدی را برای یافتن کلمات کلیدی کم رقابت با حجم جستجوی مناسب (احتمالا چند صد جستجوی ماهانه) انجام دهید و آنها را هدف قرار دهید.

اینها می توانند کلمات کلیدی مبتنی بر مکان یا کلمات کلیدی مبتنی بر محصول/رده با هدف تجاری باشند.

4-افزایش سرعت صفحه

سرعت بالای بارگذاری صفحه چیزی است که هم گوگل و هم کاربران وب سایت شما به آن علاقه دارند.

با این حال، باید روی سرعت صفحه وب سایت خود تمرکز کنید تا نتایج سئو را سریعتر مشاهده کنید.

تست سرعت صفحه را در Google PageSpeed Insights اجرا کنید تا ببینید وب سایت شما با چه سرعتی در دسکتاپ و دستگاه های تلفن همراه بارگیری می شود.

اگر وب سایت شما سرعت بارگذاری صفحه پایینی دارد، به دنبال مشکلات احتمالی باشید و آنها را برطرف کنید تا سرعت صفحه افزایش یابد.

5-تمرکز بر E.E.A.T

E.E.A.T مخفف Experience, Expertise, Authoritativeness و Trustworthiness است. گوگل مطمئناً هنگام رتبه بندی وب سایت ها به این عوامل توجه می کند.

استراتژی های سئوی خود را به گونه ای طراحی کنید که برای نشان دادن تخصص، اقتدار و اعتبار صنعت شما مفید باشد.

محتوای خود را بسازید و پروفایل پیوند خود را بر اساس E.E.A.T بسازید. این یک راه دیگر برای به دست آوردن نتایج سئو با سرعت بیشتری است.

6-سریع واکنش نشان دهید

با  توجه  به اینکه از تیم بازاریابی داخلی خود یا یک شرکت خدمات سئو خارجی برای انجام SEO استفاده می‌کنید، مهم است که به ایده‌ها و پیشنهادهای تیم خود به سرعت واکنش نشان دهید.

این کار باعث می‌شود تا تیم شما یا یک استراتژی SEO را پیاده‌سازی کند یا تغییراتی را بر اساس واکنش‌های شما اعمال کند.

واکنش سریع به این ایده‌ها به معنای این است که فرآیند همواره در حال اجرا است، که برای انجام SEO و ایجاد نتیجه سریع بسیار اساسی است.

7-زود شروع کن

سئو یک فضای بسیار رقابتی است و شما فوراً نتایجی را مشاهده نمی کنید.

گفته می‌شود، اگر ترجیح می‌دهید به نتایج سئو با سرعت بیشتری دست پیدا کنید، باید هر چه زودتر شروع کنید.

در حالی که اغلب از 3 ماه تا 6 ماه طول می کشد تا سئو کار کند، شما باید زودتر آماده باشید تا رقبای خود را شکست دهید و در دراز مدت روی سئوی  سایت خود کار کنید.

هرگز تسلیم نشوید

به یاد داشته باشید، سئو چیزی کمتر از یک ماراتن نیست. گاهی اوقات ممکن است نتیجه ای را نبینید و بخواهید تسلیم شوید. هرگز این کار را نکنید

این یک حقیقت هست ، هرچه صنعت شما رقابتی‌تر باشد، زمان بیشتری برای رسیدن به نقاط عطف SEO شما طول می‌کشد.

با این حال، همیشه ارزشش را دارد. هیچ وقت آن را فراموش نکن.

سخن پایانی

سئو برای دو وب سایت مختلف یکسان نیست، زیرا نیازهای هر وب سایت منحصر به فرد است.

تشخیص اینکه چه چیزی وب سایت شما برای رتبه بالاتر در جستجو نیاز دارد، کلید تشخیص مدت زمان سئو برای شما است.

حتی در این صورت، بازه زمانی یک تخمین خواهد بود و نه یک عدد دقیق.

گوگل به‌طور مکرر به‌روزرسانی‌های الگوریتم اقدام  می‌کند و این تقریباً پاسخ دادن به سؤال متداول سئو چقدر طول می‌کشد؟ را غیرممکن می‌کند .

با دنبال کردن دقیق مراحل ذکر شده در بالا، می‌توانید سریع‌تر از آنچه بدون طرح اولیه به نقاط عطف SEO خود دست پیدا کنید، برسید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

نویسنده

محمد

درود بر شما محمد اصلانی هستم عاشق دنیای وب ، بنده 12 سال است که در دنیای مجازی فعالیت میکنم و حدودا در80 درصد مباحث مرتبط با تجارت الکترونیک تجربه کسب کرده ام. طراح و مشاور راه اندازی و توسعه کسب و کار اینترنتی هستم حدود 10 سال است که به صورت حرفه ای در زمینه سئو فعالیت میکنم و 8 سالی هست که به طراحی سایت های وردپرسی فروشگاهی ، شرکتی ، شخصی، پزشکی مشغول هستم

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود

لطفا برای دریافت لینک دانلود اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید
سبد خرید0
هیچ محصولی در سبد خرید وجود ندارد!
ادامه خرید
0