مقالات تخصصی سئو

4 روش حذف یک صفحه وب سایت از گوگل

4 روش حذف یک صفحه از گوگل

گاهی اوقات صفحات وب دیگر به کسب و کار شما مرتبط نیستند. یا ممکن است دلایل دیگری برای حذف یک صفحه وب داشته باشید. اما حذف صفحات می تواند باعث سئو یا مشکلات تجربه کاربر شود.

چه کار کنیم؟

در این مقاله، من توضیح خواهم داد که چرا ممکن است صفحات وب را حذف کنید و چگونه  این کار را انجام دهید تا تأثیر آن بر سئو به حداقل برسد.

با خیال راحت این کارو  انجام بدی:) .

 

چرا صفحات وب را حذف کنیم؟

محتوای قدیمی یکی از رایج ترین دلایل تمایل به حذف یک صفحه وب است.

زمانی که یک صفحه ارزش تلاش برای به روز رسانی یا بازنویسی را نداشته باشد، منطقی است.

گاهی اوقات، ممکن است بخواهید یک صفحه وب را حذف کنید زیرا دیگر مرتبط نیست.

در مواقع دیگر، ممکن است لازم باشد یک بخش کامل از وب سایت خود را حذف کنید، به عنوان مثال، اگر دیگر سرویسی را که صفحات در مورد آن صحبت می کنند ارائه نمی دهید.

البته، برخی از صاحبان وب سایت ممکن است نیاز به حذف محتوایی داشته باشند که به سایت آنها آسیب می رساند. اما این موضوع دیگری است.

تاثیر حذف صفحات وب در سایت شما در سئو

هنگامی که یک صفحه وب را منتشر می کنید، می تواند ارزش سئو را در طول زمان ایجاد کند.

اگر لینک‌ها را دریافت کند، سیگنال‌های رتبه‌بندی دیگری داشته باشد، و سپس رتبه‌بندی کند و ترافیک ایجاد کند، پایین آوردن آن صفحه می‌تواند رتبه‌بندی و ترافیک را متوقف کند.

اگر شخصی پیوند صفحه وب شما را از سایت دیگری دنبال کند و صفحه دیگر وجود نداشته باشد، پیام “404 یافت نشد” را دریافت می کند.

این می تواند تجربه کاربر را تحت تاثیر قرار دهد.

آن شخص احتمالاً از سایت شما دور می‌شود (ترافیک از دست رفته بیشتر) مگر اینکه شما به خوبی با 404 مدیریت کنید. در ادامه  درمورد این  بیشتر میگم.

بنابراین می‌خواهید مراقب نحوه مدیریت حذف صفحات وب باشید.

خوشبختانه، راه‌های آسانی برای حفظ ارزش آن صفحات وجود دارد تا وب‌سایت و کاربران همچنان از آن سود ببرند.

 

چگونه یک صفحه وب را حذف می کنید؟

هنگامی که می خواهید از شر یک صفحه وب قدیمی از سایت خود خلاص شوید، چهار گزینه دارید:

گزینه 1: محتوا را به روز کنید

خوب، بنابراین به روز رسانی محتوا حذف آن نیست. اما به روز رسانی محتوا اغلب بهترین راه حل برای محتوای قدیمی است.

در واقع، تازه کردن محتوای قدیمی بهترین روش سئو است و به روز نگه داشتن محتوای وب می تواند ارتباط و رتبه بندی را بهبود بخشد.

(بدون شک شنیده اید که من بر حفظ محتوا در یک برنامه سئوی سالم تاکید می کنم.)

بنابراین قبل از حذف یک صفحه وب، ابتدا بفهمید که آیا می‌توانید محتوای آن URL را به‌روزرسانی کنید تا اطلاعات به روز شود.

شما باید مطمئن شوید که محتوا همچنان به آنچه امروز است «در موضوع» است.

بنابراین، به عبارت دیگر، صفحه را به موضوع جدیدی تغییر ندهید، بلکه در صورت نیاز، محتوا را بازنویسی کنید.

مثال: اگر وب سایتی هر سال یک گزارش تحقیق جدید را بازنشر کند، صفحه همان تمرکز را حفظ می کند اما با داده های جدید.

وب سایت باید به سادگی محتوا را در همان URL با گزارش و نکات برجسته امسال به روز کند.

مواقع دیگر، برخی موضوعات را می توان به روز کرد تا همیشه سبزتر شود.

این ممکن است شبیه به‌روزرسانی آمار، روندهای فعلی و زاویه سرعت بخشیدن به آن باشد.

به یاد داشته باشید، گوگل به صفحات وب که محتوای خود را به روز نگه می دارند، پاداش می دهد.

گزینه 2: تغییر مسیر 301 را انجام دهید

قبل از اینکه یک صفحه را بکشید، ببینید آیا بهترین صفحه وب بعدی در سایت شما وجود دارد که آن صفحه را به آن هدایت کنید.

اگر چنین است، می توانید یک تغییر مسیر 301 انجام دهید.

تغییر مسیر 301 کاربر را از صفحه A (صفحه ای که می خواهید رها کنید) به صفحه B (محل جدید) می فرستد.

تغییر مسیر 301 همچنین باعث می شود که موتور جستجو صفحه جدید (صفحه B) را ایندکس کند و صفحه قدیمی (صفحه A) را از فهرست حذف کند.

بعلاوه، در این فرآیند قدرت لینک ورودی صفحه A را به صفحه B منتقل می کند.

در مجموع، این یک برد برد برای سئو است.

یک هشدار: اطمینان حاصل کنید که صفحه ای که به آن هدایت می کنید به صورت موضعی با صفحه اصلی وب مرتبط است. در غیر این صورت، ممکن است

برای کاربران و موتورهای جستجو گیج کننده باشد که چرا آنها را به صفحه وبی می آورند که با آنچه انتظار داشتند مرتبط نیست.

اگر نمی توانید به یک صفحه وب مرتبط هدایت شوید، در برخی موارد، ممکن است به صفحه دسته بندی مربوطه در وب سایت هدایت شوید.

آخرین راه حل تغییر مسیر به صفحه اصلی است، اما این کار به صورت موردی انجام می شود.

 

گزینه 3: لغو انتشار صفحه وب (و ایجاد یک صفحه سفارشی 404)

وقتی گزینه های دیگر مانند به روز رسانی محتوای صفحه وب یا 301 تغییر مسیر صفحه را تمام کرده اید، گاهی اوقات تنها چیزی که باقی می ماند حذف صفحه است.

در این موارد، سرور شما باید یک پیغام خطای 404 “یافت نشد” را به هر کسی که پیوندی به آن صفحه را از جای دیگری دنبال می کند، برگرداند.

این برای تجربه کاربر مشکل ساز است، اما یک فرصت منحصر به فرد برای کمک به کاربران برای کشف محتوای جدید است. و این با ایجاد یک صفحه سفارشی 404 است.

صفحه سفارشی 404 یک صفحه وب است که زمانی ارائه می شود که کاربر با خطای 404 مواجه می شود.

این صفحه وب باید اطلاعات مفیدی در مورد کارهای بعدی که کاربر می تواند انجام دهد داشته باشد.

به عنوان مثال، می توانید به جای آن به منابع دیگر در وب سایت خود پیوند دهید.

این می تواند به جذب بخشی از ترافیکی کمک کند که در غیر این صورت اگر صفحه 404 جذابی نداشتید، از دست می دادید.

از نظر سئو، صفحاتی که حذف می شوند و 404 را ارائه می دهند، معمولاً با خزیدن مجدد سایت از فهرست گوگل حذف می شوند.

معمولاً، این همان چیزی است که پس از حذف یک صفحه وب می‌خواهید.

اما به خاطر داشته باشید که دیگر برای آن کلمات کلیدی رتبه بندی نخواهید کرد مگر اینکه صفحه دیگری و بهتر در همان موضوع داشته باشید.

با این حال، توصیه می‌کنم یک گزارش برای شناسایی 404s به طور منظم اجرا کنید و سپس ببینید که آیا هر یک از آنها می‌تواند به جای آن یک تغییر مسیر 301 باشد.

کنسول جستجوی گوگل مکان خوبی برای شروع است.

اما در هر صورت، یک صفحه سفارشی 404 برای هدایت کاربران به یک منبع جدید به خوبی کار خواهد کرد.

گوگل با 404s و 410s به طور مشابه رفتار می کند. و گوگل بیش از یک بار این موضوع را روشن کرده است (برای جزئیات بیشتر در مورد موضع گوگل به این مقاله مجله موتور جستجو و این مقاله سرزمین موتور جستجو مراجعه کنید).

اکثر سایت ها به طور پیش فرض از خطاهای 404 برای صفحات یافت نشده استفاده می کنند.

یک استثنا پلتفرم تجارت الکترونیکی Salesforce Commerce Cloud است و ممکن است موارد دیگری نیز وجود داشته باشد.

بنابراین اگر از کدهای وضعیت 410 در سایت خود استفاده می کنید، به یاد داشته باشید که برای کاربران نیز به یک صفحه خطای سفارشی 410 نیاز دارید که می تواند درست مانند صفحه سفارشی 404 شما باشد.

نتیجه نهایی

حذف صفحات وب گاهی اوقات یک امر ضروری است. خواه صرفاً تعمیر و نگهداری منظم وب سایت باشد یا نیاز به خلاص شدن از شر محتوایی که دیگر معتبر نیستند، مطمئن باشید راه هایی برای مدیریت این امر وجود دارد تا تأثیر سئو و تجربه کاربر را به حداقل برسانید.

اگر می‌خواهید برای شناسایی نقاط ضعیف محتوای وب‌سایت خود کمک کنید، تیم‌های متخصص سئو و محتوا می‌توانند به شما کمک کنند. برای دریافت قیمت و مشاوره رایگان خدمات با ما تماس بگیرید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

نویسنده

محمد

درود بر شما محمد اصلانی هستم عاشق دنیای وب ، بنده 12 سال است که در دنیای مجازی فعالیت میکنم و حدودا در80 درصد مباحث مرتبط با تجارت الکترونیک تجربه کسب کرده ام. طراح و مشاور راه اندازی و توسعه کسب و کار اینترنتی هستم حدود 10 سال است که به صورت حرفه ای در زمینه سئو فعالیت میکنم و 8 سالی هست که به طراحی سایت های وردپرسی فروشگاهی ، شرکتی ، شخصی، پزشکی مشغول هستم

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود

لطفا برای دریافت لینک دانلود اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید
سبد خرید0
هیچ محصولی در سبد خرید وجود ندارد!
ادامه خرید
0