این راهنمای جامع بهینهسازی موتورهای جستجو (SEO) به شما کمک میکند که با SEO آشنا شوید و شروع کنید. این راهنما به طور خاص برای مبتدیان نوشته شده است و به زبان ساده به شما آموزش میدهد که سئو چیست و چگونه در سال ۲۰۲۳ کار میکند.
این راهنما توسط یک متخصص سئو با بیش از 10 سال سابقه تجربه در رتبه بندی وبسایتها در بالای گوگل و تدریس درباره SEO تهیه شده است.
بهینه سازی موتور جستجو چیست؟
بیایید با یک تعریف ساده از سئو شروع کنیم. بهینه سازی موتورهای جستجو فرآیند بهینه سازی یک وب سایت برای رتبه بالاتر در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) است.
وقتی در گوگل یا بینگ جستجو می کنید، لیستی از تبلیغات مرتبط را در بالای صفحه و سپس نتایج ارگانیک دریافت می کنید.
نتایج ارگانیک به نتایج متنی محدود نمیشود، بلکه ممکن است شامل قطعههای غنی، تصاویر، ویدیوها، سؤالات مرتبط و سایر عناصر باشد که به کاربر کمک میکند بهترین پاسخ یا راهحل ممکن را برای درخواست خود پیدا کند.
با سئو، می توانید وب سایت و محتوای خود را بهینه سازی کنید تا در موتورهای جستجو بیشترین دیده شدن را داشته باشید.
سئو به شما می گوید که چگونه وب سایت خود را پیکربندی کنید تا موتورهای جستجو بتوانند محتوای شما را درک کنند و آن را تا حد ممکن برای عبارات جستجویی که برای کسب و کار شما مهم هستند رتبه بندی کنند.
چرا سئو مهم است؟
سئو بسیار مهم است زیرا اکثر کاربران (حدود 70٪) روی نتیجه ای که در نتایج بالای صفحه ظاهر می شود کلیک می کنند و برای ادامه مطلب به پایین اسکرول نمی کنند.
این بدان معنی است که اگر وب سایت شما در یکی از 5 موقعیت نتایج یا یکی از ویژگی های نتایج جستجو (قطعات غنی، قطعه های برجسته و غیره) ظاهر نشود، ترافیک کافی دریافت نمی کنید.
به عبارت ساده، برای دریافت ترافیک جدی از گوگل و سایر موتورهای جستجو، وب سایت شما باید به طور مداوم در بالای نتایج ارگانیک برای کلمات کلیدی مرتبط ظاهر شود.
علاوه بر افزایش ترافیک، مزایای دیگر سئو شامل موارد زیر است:
- آگاهی از برند – برندهایی که در بالای نتایج ظاهر می شوند، بیشتر مورد اعتماد کاربران هستند تا برندهایی که در نتایج جستجو حضور ندارند.
- قابلیت استفاده – وقتی از شیوه های خوب سئو پیروی می کنید، وب سایتی ایجاد می کنید که با مزایای اضافی مانند افزایش تبدیل، تجربه ای عالی را به کاربران ارائه می دهد.
- جامعه پذیری – وب سایت هایی که در بالای گوگل ظاهر می شوند به احتمال زیاد در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شوند و جذب و ترافیک بیشتری به دست می آورند.
سئو چگونه کار می کند؟
برای درک نحوه عملکرد سئو، ابتدا باید بدانید که موتورهای جستجو چگونه کار می کنند.
به طور خلاصه، موتورهای جستجو در وب می خزند تا تمام صفحات عمومی موجود را پیدا کرده و فهرست بندی کنند.
سپس سعی می کنند این اطلاعات را به گونه ای سازماندهی کنند که در طی فرآیند رتبه بندی توسط الگوریتم های رتبه بندی قابل دسترسی باشد.
هنگامی که کاربر یک عبارت را برای جستجو تایپ می کند، الگوریتم رتبه بندی موتور جستجو تصمیم می گیرد که کدام وب سایت ها را بر اساس صدها پارامتر در موقعیت های برتر نتایج نشان دهد.
هدف موتورهای جستجو برآوردن نیت کاربر است تا کاربران بتوانند بیایند و پرس و جوهای بیشتری را انجام دهند.
موتورهای جستجو چگونه وب سایت ها را رتبه بندی می کنند
هنگام رتبه بندی وب سایت ها، موتورهای جستجو به دنبال عناصر خاصی هستند که مهمترین آنها عبارتند از:
- ارتباط محتوا: موتورهای جستجو به دنبال صفحات وب مرتبط با درخواست جستجوی کاربر می گردند.
- اگر کاربر لیستی از موارد را بخواهد، در نتایج، وبسایتهای حاوی فهرست را نشان میدهند و به سؤال کاربر پاسخ میدهند.
- اگر کاربر بپرسد که چگونه یک کار خاص را انجام دهد، در نتایج، وبسایتهایی را نشان میدهد که حاوی مقالههای نحوه انجام کار هستند.
E-E-A-T (تجربه، تخصص، اعتبار و اعتماد): موتورهای جستجو به دنبال وب سایت های معتبر در زمینه های مربوطه خود می گردند. به خصوص:
تجربه:
این به تجربه سازنده محتوا با یک موضوع خاص اشاره دارد. برای مثال، فرض کنید در حال نوشتن نقد و بررسی محصول هستید.
در این صورت، باید به گوگل ثابت کنید که تجربه واقعی استفاده از محصول را دارید و همان محتوای موجود در وب سایت سازنده یا جاهای دیگر را ارائه ندهید.
تخصص:
به دانش و تخصص سازنده محتوا، ناشر و وب سایت به عنوان یک کل اشاره دارد.
این می تواند شامل عواملی مانند صلاحیت نویسنده، سابقه وب سایت در تولید محتوای با کیفیت بالا و عمق و وسعت کلی محتوا باشد.
اعتبار :
به شهرت وب سایت در صنعت و در بین کاربران اشاره دارد.
این می تواند شامل عواملی مانند تعداد و کیفیت بک لینک هایی باشد که به وب سایت اشاره می کنند
وب سایتی که توسط موتورهای جستجو به عنوان معتبر در مورد یک موضوع در نظر گرفته می شود باید دارای بک لینک از سایر وب سایت های مرتبط در وب باشد.
اعتماد :
به قابلیت اعتماد کلی محتوا و وب سایت به عنوان یک کل اشاره دارد.
این می تواند شامل عواملی مانند دقت و کامل بودن اطلاعات ارائه شده، امنیت وب سایت و همچنین سیاست های حفظ حریم خصوصی وب سایت و شفافیت کلی باشد.
تجربه کاربری و قابلیت استفاده:
موتورهای جستجو وبسایتهایی را رتبهبندی میکنند که تجربه کاربری فوقالعادهای مانند زمان بارگذاری سریع، ناوبری آسان و پاسخگویی تلفن همراه را ارائه میدهند.
اگر وب سایت شما کند، ناامن و با ساختار بد است، شانس کمتری برای نمایش در نتایج جستجو دارد.
کیفیت محتوا:
موتورهای جستجو به دنبال وب سایت هایی با محتوای باکیفیت و اصلی می گردند که برای کاربران آموزنده و مفید باشد.
اگر محتوای شما کپی چیزی باشد که قبلاً در اینترنت موجود است یا منحصراً توسط ابزارهای هوش مصنوعی نوشته شده است، رتبهبندی نمیشود.
هر محتوایی که در وب سایت خود منتشر می کنید باید منحصر به فرد باشد و ارزش واقعی را به کاربر ارائه دهد.
شفافیت:
موتورهای جستجو می خواهند برندهای معتبر واقعی را در نتایج جستجوی خود نشان دهند.
این بدان معنی است که شما باید تمام تلاش خود را بکنید تا به کاربران نشان دهید که وب سایت شما قانونی است و اسپم نیست.
چیزهایی مانند:
یک صفحه آموزنده درباره ما با جزئیات در مورد اینکه چه کسی هستید و چه می کنید.
- جزئیات در مورد تجربه و تخصص نویسندگان با صفحات نویسنده اختصاصی.
- اطلاعات تماس.
- حضور در شبکه های اجتماعی
- نظرات کاربران، جوایز، یا سایر عناصر اثبات اجتماعی.
به موتورهای جستجو کمک کنید تا وب سایت های خوب را از وب سایت های اسپم تشخیص دهند
بهترین راه برای یادگیری سئو چیست؟
از آنچه تاکنون در مورد سئو آموخته اید، یک چیز مسلم است. یک منحنی یادگیری برای مبتدیان وجود دارد. مفاهیم زیادی برای تسلط وجود دارد که نیاز به تمرین زیادی دارد.
هنگامی که من با سئو شروع کردم (10سال پیش)، منابع یادگیری آنلاین محدودی وجود داشت، بنابراین ما مجبور بودیم همه چیز را با آزمون و خطا یاد بگیریم. خوشبختانه امروز اینطور نیست.
بهترین راه برای یادگیری سئو امروزه موارد زیر است:
1. با یک دوره رایگان سئو شروع کنید – این به شما این امکان را می دهد که بدون پرداخت هزینه ببینید که آیا سئو شغل مناسبی برای شماست یا خیر. شما همچنین اصول اولیه را یاد خواهید گرفت.
2. دریافت گواهی سئو – گذراندن مراحل دریافت گواهی سئو به شما کمک می کند تا همه چیزهایی را که باید در مورد سئو بدانید را بیاموزید و دانش خود را آزمایش کنید.
شما همچنین گواهینامه ای دریافت خواهید کرد که می تواند هنگام درخواست برای کار به عنوان SEO مفید باشد.
چگونه با سئو شروع کنیم
اکنون که ایده خوبی از آنچه موتورهای جستجو هنگام رتبهبندی وبسایتها به دنبال آن هستند، دارید، بیایید ببینیم چگونه از تکنیکهای سئو برای کمک به رتبهبندی وبسایت شما در رتبههای برتر نتایج جستجو استفاده کنیم.
مرحله 1: تحقیق کلمات کلیدی
اولین قدم این است که تحقیقات کاملی در مورد کلمات کلیدی انجام دهید تا بفهمید کاربران کدام کلمات کلیدی (کلمات یا عبارات) را در موتورهای جستجو تایپ می کنند که مرتبط با آنچه کسب و کار یا وب سایت شما ارائه می دهد، باشد. شما باید از روز اول این کار را انجام دهید تا محتوای مناسبی را برای کاربران فراهم کنید تا هدف آنها برآورده شود. در اینجا مروری بر نحوه عملکرد فرآیند تحقیق کلمات کلیدی است.
1. با یک موضوع یا ایده گسترده شروع کنید:
برای شروع، یک موضوع یا ایده گسترده مرتبط با تجارت، وب سایت یا وبلاگ خود را شناسایی کنید.
به عنوان مثال، اگر وب سایت شما درباره تناسب اندام است، موضوع گسترده شما ممکن است «ورزش»، «کاهش وزن» یا «سلامت و تناسب اندام» باشد.
2. کلمات کلیدی مرتبط را بیابید:
از ابزارهایی مانند ویژگی تکمیل خودکار گوگل، جستجوهای مرتبط، افراد نیز سوال میکنند و دانش خودتان برای طوفان مغزی کلمات کلیدی بالقوه مرتبط با موضوع گسترده خود استفاده کنید.
فهرستی از تمام کلمات کلیدی بالقوه ای که به ذهنتان می رسد تهیه کنید.
3. تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی را انجام دهید:
از یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی مانند Google Keyword Planner، Ahrefs یا SEMrush استفاده کنید تا ببینید چند نفر برای هر کلمه کلیدی جستجو می کنند، چقدر رقابتی است و افراد چه کلمات کلیدی مرتبط دیگری را جستجو می کنند. این به شما کمک می کند تا لیست کلمات کلیدی بالقوه خود را محدود کنید.
4. تجزیه و تحلیل هدف جستجو:
هدف جستجو در پشت هر کلمه کلیدی را تجزیه و تحلیل کنید. این به شما کمک می کند بفهمید که چرا مردم آن کلمه کلیدی را جستجو می کنند و چه محتوایی را می خواهند. به عنوان مثال، اگر کسی عبارت “چگونه وزن کم کنیم” را جستجو می کند، ممکن است قصدش پیدا کردن نکات و توصیه هایی در مورد کاهش وزن باشد.
5. درباره رقبای خود تحقیق کنید:
با استفاده از ابزار تحقیق کلمات کلیدی، می توانید کلمات کلیدی استفاده شده توسط رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید و ایده های بیشتری برای کلمات کلیدی که می توانید در وب سایت خود استفاده کنید، بدست آورید.
6. کلمات کلیدی مورد نظر خود را انتخاب کنید:
بر اساس حجم جستجو، رقابت و هدف جستجو، مجموعه ای از کلمات کلیدی هدف را انتخاب کنید که می خواهید برای آنها رتبه بندی کنید. اینها باید کلمات کلیدی مرتبط با تجارت شما باشند، حجم جستجوی بالایی داشته باشند و خیلی رقابتی نباشند.
7. واقع بین باشید:
متأسفانه، به دلیل رقابتی بودن اینترنت، رتبه بندی برای همه کلمات کلیدی که می خواهید غیرممکن است.
اگر اکنون شروع میکنید، باید با وبسایتهای بزرگی که اعتماد گوگل را به دست آوردهاند رقابت کنید و رتبهبندی کلمات کلیدی با حجم بالا را بسیار دشوار میکند.
کاری که باید انجام دهید این است که از ابتدا اهداف واقع بینانه را تعیین کنید و به دنبال کلمات کلیدی که واقعاً می توانید برای آنها رتبه بندی کنید بروید.
اینها به عنوان کلمات کلیدی دم بلند شناخته می شوند و با استراتژی کلمه کلیدی مناسب، می توانید سهم خود را از ترافیک ارگانیک ارزشمند به دست آورید.
تحقیق کلمات کلیدی یک فرآیند یکباره نیست. برای یافتن موضوعات پرطرفدار و کشف فرصتهای جدید کلمات کلیدی، باید آن را به طور مرتب تکرار کنید.
مرحله 2: نوشتن محتوای SEO-Friendly
هنگامی که فهرستی از کلمات کلیدی را تهیه کردید که به طور بالقوه می توانید برای آنها رتبه بندی کنید، گام بعدی ایجاد محتوای بهینه شده پیرامون آن کلمات کلیدی است.
محتوای بهینه سازی شده به معنای ارائه ارزش واقعی برای کاربران و برآورده ساختن هدف آنها و در عین حال دادن سیگنال های مناسب به موتورهای جستجو برای کمک به درک زمینه محتوا است.
این فرآیند به سئوی On-Page نیز معروف است.
هر قسمت از محتوا (پست وبلاگ، صفحه و غیره) که ایجاد می کنید باید یک کلمه کلیدی را از لیست کلمات کلیدی شناسایی شده در مرحله 1 هدف قرار دهد.
این روزها به دلیل افزایش رقابت در همه موضوعات و کلمات کلیدی، این امر بسیار مهم است. اگر سعی کنید یک صفحه را برای چندین کلمه کلیدی رتبه بندی کنید، در نهایت هیچ رتبه بندی نمی کنید.
هنگام نوشتن محتوای خود، علاوه بر تلاش برای نشان دادن تجربه و تخصص خود در مورد موضوع، باید از تکنیک های زیر نیز برای کمک به خزنده های موتورهای جستجو برای درک محتوای شما استفاده کنید.
کلمه کلیدی مورد نظر خود را ترجیحاً در ابتدا در تگ عنوان صفحه اضافه کنید.
این به خزنده ها سیگنال قوی در مورد محتوای صفحه می دهد.
هنگام ساخت عناوین خود خلاق باشید و آنها را برای کاربران جالب کنید اما موتورهای جستجو را فراموش نکنید.
URL صفحه را کوتاه و بهینه کنید.
اگرچه این دیگر یک سیگنال قوی نیست، URL های کوتاه حاوی کلمه کلیدی هدف شما (یا کلمات کلیدی مرتبط) یک تمرین خوب SEO است.
به عنوان مثال، عنوان این مقاله “راهنمای سئو برای مبتدیان” و آدرس اینترنتی آن /seo-guide/ است.
کوتاهترین نسخه دقیقاً به شما میگوید که مقاله درباره چه چیزی است، به خاطر سپردن آسانتر است و شامل کلیدواژه اصلی هدف میشود.
تگ های H1 و سایر عناوین صفحه خود را بهینه کنید.
یک صفحه با ساختار مناسب باید یک تگ H1 در بالای صفحه و سپس چندین تگ H2 یا H3 برای عنوان صفحه داشته باشد.
مقدار تگ H1 می تواند با عنوان صفحه یکسان باشد یا کمی متفاوت باشد
ارزش عنوانهای فرعی باید در حالت ایدهآل شامل کلمات کلیدی مرتبط باشد و به اندازه کافی آموزنده باشد تا در حین پیمایش در محتوا به کاربران کمک کند.
متن ALT تصویر را بهینه کنید.
یک محتوای خوب با استفاده از تصاویر باکیفیت می تواند حتی بهتر شود.
هنگام استفاده از تصاویر، مطمئن شوید که اندازه آنها را بهینه کرده اید تا سرعت وب سایت را کاهش ندهند و عنوان معنی داری برای تگ ALT ارائه می دهید.
محتوای صفحه را بهینه کنید.
اگر در زمینه سئو مبتدی هستید، نکات بالا برای شروع نوشتن محتوایی که موتورهای جستجو می توانند آن را درک کنند کافی است.
برای ارتقاء سطح فرآیند تولید محتوا و سئو، باید به بدنه محتوای خود نیز توجه کنید.
غنی سازی محتوا با کلمات کلیدی مرتبط، طولانی و مرتبط با معنایی، متن را حتی برای موتورهای جستجو و کاربران بهتر می کند.
شما باید مراقب باشید که از خط عبور نکنید و شروع به پر کردن کلمات کلیدی نکنید که در نهایت کیفیت محتوای شما را کاهش داده و نتایج معکوس ایجاد می کند.
مرحله 3: مبانی SEO فنی
گام بعدی در فرآیند سئو، پرداختن به برخی از مسائل فنی مربوط به خطاهای نمایه سازی، سرعت سایت، پاسخگویی موبایل، معماری سایت، نقشه های سایت XML، URL های متعارف و غیره است.
این مرحله به سئو فنی معروف است.
رفع خطاهای نمایه سازی
برای شروع با سئو فنی، باید وب سایت خود را در کنسول جستجوی گوگل ثبت کنید.
کنسول جستجوی گوگل یک ابزار رایگان گوگل است که به شما در یافتن و رفع خطاهای فنی سئو کمک می کند.
وارد Google Search Console شوید و به PAGES در قسمت INDEXING بروید.
به دنبال بخش “چرا صفحات ایندکس نمی شوند” باشید. این به شما لیستی از تمام صفحات وب سایت شما را می دهد که در فهرست گوگل نیستند.
اگر صفحه ای ایندکس نشده باشد، در گوگل برای هیچ پرس و جوی رتبه بندی نمی شود.
بر روی خطاها کلیک کنید تا ببینید کدام صفحات تحت تأثیر قرار گرفته اند و دکمه INSPECT URL را کلیک کنید تا دلیل دقیق ایندکس نشدن یک صفحه را بیابید.
در حالی که طبیعی است که گوگل همه صفحات شما را فهرست نمی کند، باید به خطاهای Not Found (404) و Soft 404 توجه ویژه ای داشته باشید زیرا ممکن است بر تجربه کاربر تأثیر بگذارد.
برای جزئیات بیشتر در مورد عیب یابی هر خطا، روی لینک زیر کلیک کنید.
Core Web Vitals، قابلیت استفاده از موبایل و HTTPS
بعد، از منوی EXPERIENCE روی PAGE EXPERIENCE کلیک کنید و به سیگنال های تجربه صفحه برای دسکتاپ و موبایل نگاه کنید.
سیگنالهای تجربه صفحه مجموعهای از عواملی هستند که گوگل شناسایی کرده است که به تجربه کاربری مثبت کمک میکنند.
سیگنال های تجربه صفحه عبارتند از:
Core Web Vitals:
اینها مجموعه ای از معیارهای خاص هستند که کیفیت تجربه کاربر را در یک وب سایت تعیین می کنند. این عمدتا به سرعت صفحه و تعامل کاربر با یک وب سایت مربوط می شود.
قابلیت استفاده از موبایل: این به میزان بهینه سازی یک صفحه وب برای دستگاه های تلفن همراه اشاره دارد. یک صفحه سازگار با موبایل را می توان به راحتی و بدون بزرگنمایی یا کوچکنمایی در دستگاه تلفن همراه پیمایش و مشاهده کرد.
HTTPS:
به این اشاره دارد که آیا یک صفحه وب از اتصال ایمن استفاده می کند یا خیر. صفحاتی که از رمزگذاری HTTPS استفاده می کنند، تجربه مرور امن تری را برای کاربران فراهم می کنند.
اگر مشکلی وجود دارد، میتوانید از گزارشهای Core Web Vitals و Mobile Usability استفاده کنید تا ببینید کدام صفحهها تحت تأثیر قرار گرفتهاند و اقدامات توصیهشده را ببینید.
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای مفید زیر را از گوگل بخوانید.
نقشه های سایت XML
XML به موتورهای جستجو کمک می کند تا تمام صفحات وب سایتی را که می خواهید در فهرست آنها نشان داده شوند، کشف کنند.
این نفشه را به عنوان لیستی از تمام صفحات/پست های سایت خود در نظر بگیرید که می خواهید موتورهای جستجو درباره آن ها بدانند.
ایجاد و ارسال نقشه سایت به موتورهای جستجو یک فرآیند ساده است که شما باید فقط یک بار آن را انجام دهید.
بسته به CMS شما، نقشه های سایت به طور خودکار به هنگام اضافه شدن یا تغییر صفحات جدید به روز می شوند.
مرحله 4: پیوندها (داخلی، خارجی، بک لینک)
هنگام بهینه سازی وب سایت خود برای سئو، عنصری که نقش مهمی در رتبه بندی دارد لینک ها هستند. به طور کلی، ما می توانیم سه نوع پیوند داشته باشیم:
پیوندهای داخلی:
یک پیوند داخلی به صفحه ای در وب سایت شما اشاره می کند. به عنوان مثال، پیوندی در صفحه اصلی شما به مقاله ای در وبلاگ شما اشاره می کند.
پیوندهای خارجی:
پیوندهایی در وب سایت شما که به دامنه های دیگر اشاره می کنند. به عنوان مثال، پیوندی در یکی از پست های وبلاگ شما به صفحه ای در وب سایت دیگری اشاره می کند.
بک لینک ها:
این ها لینک هایی از سایر وب سایت ها هستند که به وب سایت شما اشاره می کنند.
بیایید ببینیم چرا این پیوندها برای سئو مهم هستند.
پیوندهای داخلی سه هدف اصلی را دنبال می کنند. آنها به خزنده های موتورهای جستجو کمک می کنند تا صفحات بیشتری از یک وب سایت را کشف کنند.
آنها به الگوریتم ها کمک می کنند تا مهمترین صفحات یک وب سایت را شناسایی کنند و به کاربران کمک می کنند تا در یک وب سایت بهتر حرکت کنند.
اکیداً توصیه میکنم راهنمای قبلی من در مورد پیوندهای داخلی را بخوانید تا بفهمید چگونه استراتژی پیوند داخلی خود را ایجاد کنید.
پیوندهای خارجی به کاربران کمک می کند تا در مورد یک موضوع بیشتر بیاموزند و محتوای شما را با کلمات کلیدی هدف شما مرتبط تر کنند.
بک لینک ها مهم ترین نوع لینک ها هستند و به عنوان “رای اعتماد” مورد استفاده موتورهای جستجو در طول فرآیند رتبه بندی عمل می کنند.
یک وب سایت با بک لینک های با کیفیت از سایر وب سایت ها شانس بیشتری برای رتبه بندی بالاتر در نتایج جستجو دارد.
فرآیند دریافت بک لینک به وب سایت شما لینک سازی نامیده می شود و یکی از پیچیده ترین فرآیندهای سئو است.
مرحله 5: داده های ساخت یافته (Structured Data)
عنصر دیگری که این روزها برای رتبه بندی وب سایت ها در بالای نتایج موتورهای جستجو بسیار مهم است، داده های ساخت یافته است.
به زبان ساده، داده های ساختاریافته راهی برای توصیف محتوای شما برای موتورهای جستجو به زبانی است که آنها می توانند آن را بفهمند.
می توانید تکه های کوچکی از کد را در کد HTML خود اضافه کنید که به خزنده ها اطلاعات اضافی در مورد محتوای شما می دهد.
یک مثال خوب دستور العمل هایی است که به عنوان قطعه های غنی در نتایج جستجوی گوگل ظاهر می شوند.
برای کمک به موتورهای جستجو برای شناسایی عناصر مورد استفاده در یک قطعه برجسته، مانند تصویر ویژه، نام دستور غذا، تعداد بررسیها و زمان تکمیل، باید اسکریپتی به شکل زیر ارائه دهید:
این کار فنی ممکن است نیاز به بازی با قطعات کوچک کد داشته باشد.
اگر از وردپرس استفاده میکنید، افزونههایی وجود دارند که این فرآیند را برای شما خودکار میکنند.
برای سایر CMS ها، می توانید مستندات آنها را بررسی کنید یا از یک توسعه دهنده کمک بگیرید تا این کار را برای شما انجام دهد.
مراحل بعدی
پنج مرحله ذکر شده در بالا برای کمک به شما برای شروع کار با سئو کافی است، اما این پایان ماجرا نیست.
عناصر بیشتری وجود دارد که باید آنها را پیکربندی کنید تا شانس خود را برای رتبه بندی تا حد ممکن افزایش دهید.
برای کمک به شما در طی تمام مراحل بدون از دست دادن تنظیمات مهم سئو، می توانید چک لیست سئوی ما را مشاهده کنید
شروع یک شغل سئو
برای شروع یک حرفه موفق در سئو، علاوه بر داشتن مهارت های فنی عالی در سئو، باید مهارت های دیگری نیز ایجاد کنید که به شما کمک می کند در شغل خود کارآمدتر شوید.
یک متخصص سئو خوب دارای مهارت های زیر است:
- مهارت های کپی رایتینگ عالی
- مهارت های اساسی توسعه
- مهارت های تجزیه و تحلیل
- مهارت های ارتباطی
- مهارت های ارائه
- علاوه بر مهارت، به تجربه عملی در پروژه های سئو نیز نیاز دارید.
دانستن این تئوری عالی است، اما چیزی که متخصصان سئو خوب را از متخصصان عالی سئو متمایز می کند، تجربه است.
تجربه در صنعت سئو لزوماً به چند سال کارکردن شما مربوط نمی شود، بلکه به تجربه در پروژه های سئو مربوط می شود.
یکی از اشتباهاتی که مبتدیان مرتکب می شوند این است که تجربه عملی خود را ایجاد نمی کنند، بلکه انتظار دارند که تنها بر اساس تئوری حقوق بالایی دریافت کنند.
اگر می خواهید برای شغل سئو پردرآمد اقدام کنید یا به عنوان فریلنسر کار کنید و از کار مشتری درآمد کسب کنید، ابتدا باید به خود و دیگران ثابت کنید که سئو را می شناسید.
و بهترین راه برای انجام این کار راه اندازی یک وب سایت است و کسب رتبه های بالا در گوگل می باشد.
ابزار و نرم افزار سئو
یک متخصص سئو خوب باید یاد بگیرد که از ابزارهای مختلف سئو برای انجام وظایف مورد نیاز برای اجرای موفقیت آمیز کمپین های سئو استفاده کند.
برای شروع، باید با ابزارهای رایگان ارائه شده توسط گوگل و بینگ مانند موارد زیر آشنا شوید:
- کنسول جستجوی گوگل
- ابزارهای وب مستر بینگ
- تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل
- Google Looker Studio
سپس، برای خودکارسازی وظایف و تحلیل عمیقتر دادههای SEO، باید از یکی از ابزارهای پولی موجود در بازار مانند Ahrefs، SEMRush، SERanking، SiteChecker Pro و غیره استفاده کنید.
سخن پایانی
شروع کار با سئو مانند بالا رفتن از یک کوه بزرگ است. ممکن است در ابتدا دشوار به نظر برسد، اما با تجربه و دانش بیشتر، همه چیز آسان تر می شود
. سعی نکنید همه کارها را یکجا انجام دهید، بلکه یک رویکرد گام به گام را دنبال کنید. با اجتناب از میانبرها به طور مداوم بر روی وب سایت خود کار کنید و در نهایت مزایای کار خود را مشاهده خواهید کرد.