سئو یا بهینهسازی موتورهای جستجو، یک راهکار بسیار موثر برای جذب مشتریان جدید و بهبود رتبه وبسایت در نتایج جستجوی موتورهای جستجو است. استفاده از سئو برای کسب و کار های اینترنتی بسیار مهم است. با توجه به اینکه روند افزایش استفاده افراد از اینترنت و همچنین افزایش تعداد وبسایتها در حال ادامه است، بهینهسازی موتورهای جستجو برای جذب مشتریان و بهبود رتبه وبسایت به شدت تاثیرگذار است.رویدادهای چندین سال اخیر باعث شده است که بیشتر شرکت ها به بازاریابی دیجیتالی جلوگیری ناپذیری بپردازند.
با افزایش زمانی که افراد در خانه هستند، شرکت ها بازاریابی دیجیتالی را به عنوان یک مورد ضروری در نظر می گیرند زیرا شیوه کار، زندگی و ارتباط با یکدیگر تغییر کرده است.
در واقع، نتایج بررسی مصرف سالانه CMO (مدیر بازاریابی) توسط Gartner در سال های 2020-2021 نشان داد که کانال های دیجیتالی در حال حاضر بخش عمده ای از هزینه های بازاریابی را تشکیل می دهند.
و نتایج این بررسی نشان داد که بهینه سازی موتورهای جستجو در بین پنج اولویت برتر CMO ها قرار دارد. این موضوع منطقی است – CMO ها می دانند چقدر موتورهای جستجو برای تجارت حیاتی هستند.
انسانها روزانه تقریبا 4 میلیارد جستجو را در گوگل انجام میدهند. و این تنها گوگل است. حالا یک سوال: از این 4 میلیارد جستجو، چقدر احتمال دارد که مردم به دنبال آنچه شما ارائه میدهید باشند؟ پاسخش، البته، این که مطمئنا برخی از آنها هستند، اغلب هزاران نفر. بعضی هم خیلی بیشتر.
اما مشکلی وجود دارد. هر جستجویی میلیونها صفحه نتیجه جستجو تولید میکند و شما برای اهمیت داشتن باید در صفحه اول قرار داشته باشید.
موتورهای جستجو پیچیده هستند و بازی جستجو نیز پیچیده است.
این مسئله را پیچیدهتر می کند که گوگل به طور مداوم تغییراتی را در جستجو ایجاد می کند؛ تنها در سال گذشته تا 4500 تغییر در جستجو ایجاد کرده است.
پس چگونه می توانید رقابت کنید؟ پاسخ آن بهینه سازی موتورهای جستجو است.
SEO به طور موثر کسب و کار شما را در مقابل مخاطبانتان در یکی از مهمترین، اگر نه مهمترین حوزههای امروزی، یعنی نتایج جستجوی آلی قرار میدهد.
حتی زمانی که شانس موفقیت شما کم است. حتی زمانی که شما مجبورید با میلیونها صفحه رقیب روبرو شوید.
آیا این راحت است؟ خیر. هیچ چیزی که ارزشمند است، راحت نیست. اما با راهبردهای درست و عزم قوی برای رسیدن به آن، امکانپذیر است.
چگونه از سئو برای پیشرفت کسب و کار خود استفاده کنید
حال که شما یکم از اهمیت بهینهسازی موتورهای جستجو در حال حاضر آگاه شدهاید، من در مورد نحوه استفاده از بهینهسازی موتورهای جستجو به عنوان یک ابزار رقابت در میدان نتایج جستجو صحبت خواهم کرد.
ابتدا، یک کارشناس خوب بهینهسازی موتورهای جستجو باید با آخرین تغییرات جستجو آشنا باشد. آنها تحقیق میکنند و تست میکنند.
آنها سعی میکنند درک کنند که چگونه تغییرات را در یک وبسایت برای حداکثر نتایج به کار بگیرند.
بعد، بهینهسازی موتورهای جستجو به شما کمک میکند تا رقبای خود را در نتایج جستجو کشف کنید و استراتژی رتبهبندی آنها را درک کنید.
رقبای شما ممکن است کسانی نباشند که فکر میکردید. با تحلیل آنها، شما خواهید فهمید که چگونه میتوانید
استراتژیهای بهینهسازی موتورهای جستجوی آنها را برآورده کنید یا به آنها برسید، به شما فرصتی برای رقابت برای جایگاه آنها در صفحه یک میدهد. (مرتبط: کارشناس حرفه ای سئو سایت کیست؟)
کارشناس حرفه ای سئو یا آژانس SEO مناسب، تصویر کلی از اینکه چگونه وبسایت شما ممکن است باعث کاهش فرصت موفقیت در نتایج جستجو شود، به دست خواهید آورد.
آنها باید شما را در راهبردهایی که باید دنبال کنید هدایت کنند.
آنها باید به همه چیز از بهینهسازی فنی و درون صفحه وبسایت شما تا پروفایل لینک شما و محتوایی که ایجاد میکنید نگاه کنند.
آنها میتوانند به طور کلی به نتایج جستجو نگاه کنند و استراتژی کامل برای نه فقط رتبهبندی در “10 لینک صفحه اول”، بلکه همه جای صفحه نتایج جستجو را ارائه دهند.
همانطور که در اینجا نوشته شده، اگر بر روی استراتژی SEO خود امسال لحظهای سرمایه گذاری کنید، رقبای خود را پشت سر خواهید گذاشت. و با تاخیر وتردید در این فرایند، بسیار سخت خواهد بود با آنها رقابت کرد.
امسال، به فکر این باشید که چگونه میتوانید از SEO برای پشتیبانی از اهداف کسب و کار خود استفاده کنید.
و اگر این اهداف شامل جذب ترافیک به وبسایت، تبدیل سرنخها و تولید درآمد است، آنگاه SEO میتواند کمک کند.
آیا می خواهید یک مشاوره رایگان و قیمت برای خدمات سئو کسب و کار خود سفارشی برای پاسخگویی به نیازهای شما داشته باشید؟ اینجا با ما تماس بگیرید.