احتمالاً میدانید که کلمات کلیدی برای سئو مهم هستند، اما وقتی در مورد کلمات کلیدی سئو صحبت میکنیم، واقعاً منظور ما چیست؟
چگونه می توانید کلمات کلیدی مناسب برای وب سایت خود پیدا کنید و مهمتر از آن، چگونه از آن کلمات کلیدی در محتوای خود استفاده کنید و سئوی خود را به حداکثر برسانید؟
اینها برخی از سوالاتی است که در این پست به آنها پاسخ خواهم داد.
بیایید با تعریفی از کلمات کلیدی سئو شروع کنیم.
کلمات کلیدی سئو چیست؟
کلمات کلیدی ُسئو کلمات یا عباراتی (عبارات جستجو) هستند که افراد هنگام جستجوی اطلاعات از طریق موتور جستجو از آنها استفاده می کنند.
با افزودن آن کلمات کلیدی به محتوای خود، شانس خود را برای ظاهر شدن در نتایج جستجو برای آن عبارات افزایش می دهید.
کلمات کلیدی SEO باعث می شود موتورهای جستجو درک کنند که محتوای شما چیست و به کاربران کمک می کند اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کنند.
چرا کلمات کلیدی مهم هستند؟
همانطور که قبلاً حدس زده اید، کلمات کلیدی برای سئو بسیار مهم هستند.
بدون استفاده از کلمات کلیدی مناسب سئو در محتوای شما، موتورهای جستجو برای درک معنای محتوای شما مشکل دارند.
و این شانس شما را برای جذب ترافیک ارگانیک به وب سایت شما کاهش می دهد.
روش کار موتورهای جستجو با تطبیق عبارت های جستجوی کاربر با صفحات موجود در فهرست آنها است.
در طول مرحله خزیدن و ایندکس کردن ، خزنده های موتورهای جستجو از یک صفحه وب بازدید می کنند.
آنها اطلاعات مورد نیاز خود را استخراج کرده و به فهرست خود اضافه می کنند.
آنها بعداً از این اطلاعات در طول فرآیند “تطبیق” استفاده می کنند (که به آن فرآیند رتبه بندی نیز گفته می شود).
بخشی از اطلاعاتی که آنها استخراج می کنند، کلمات کلیدی است که یک صفحه وب با آنها مرتبط است.
اگر در طول این فرآیند وب سایت شما با کلمات کلیدی اشتباه مرتبط شود، هیچ شانسی برای ظاهر شدن در نتایج برای کلمات کلیدی مهم برای وب سایت خود ندارید.
برای درک بهتر این موضوع یک مثال می زنم.
فرض کنید می خواهید برای [دوچرخه های برقی] رتبه بگیرید. شما یک صفحه ایجاد می کنید و محصولات خود را به نمایش می گذارید (نام محصول، تصاویر محصولات و غیره).
اگر در صفحه ذکر نکنید که آنها برقی هستند، گوگل به احتمال زیاد صفحه شما را با دوچرخه مرتبط می کند و این چیزی نیست که شما می خواهید.
کاری که باید در عوض انجام دهید این است که بفهمید افراد هنگام جستجوی دوچرخه های برقی از چه کلمات کلیدی به عنوان عبارات جستجو استفاده می کنند و مطمئن شوید که این کلمات کلیدی بخشی از محتوای شما هستند.
انواع مختلف کلمات کلیدی سئو
کلمات کلیدی در دو دسته کلیدواژه های سر و کلیدواژه های دم بلند طبقه بندی می شوند.
- کلمات کلیدی سر (همچنین به عنوان کلمات کلیدی دانه نیز شناخته می شوند) معمولاً از یک یا دو کلمه تشکیل شده اند و حجم جستجوی بالایی دارند.
- کلمات کلیدی دم بلند از تعداد کلمات بیشتری تشکیل شده اند و حجم جستجوی کمتری در مقایسه با کلیدواژه های اصلی دارند اما 70 درصد از کل جستجوها را تشکیل می دهند.
آنچه در این مرحله مهم است درک این نکته است که کلمات کلیدی سر ممکن است حجم جستجوی بیشتری داشته باشند اما بسیار رقابتی نیز هستند.
این بدان معنی است که هزاران وب سایت برای یکی از موقعیت های برتر در SERPS رقابت می کنند و این باعث می شود که وب سایت های جدید (یا مشاغل کوچک) رتبه بندی برای این شرایط را تقریباً غیرممکن کنند.
راه حل این است که روی کلمات کلیدی بلند تمرکز کنید.
آنها حجم جستجوی کمتری دارند، اما با برنامه سئوی مناسب، میتوان در رتبههای برتر گوگل قرار گرفت و ترافیک ارگانیک هدفمندی را به وبسایت خود دریافت کرد.
نحوه انتخاب کلمات کلیدی برای سئو
بیایید ببینیم چگونه کلمات کلیدی “درست” سئو را برای استفاده در محتوای خود انتخاب کنید.
این فرآیند در سئو به عنوان تحقیق کلمات کلیدی شناخته می شود.
مرحله 1: تصمیم بگیرید که با کدام “عبارات جستجو” می خواهید شناخته شوید
- اولین قدم شما این است که مدتی را صرف فکر کردن به موارد زیر کنید:
- میخواهید با کدام عبارتهای جستجوی آنلاین شناخته شوید
- افراد ممکن است از چه کلمات یا عباراتی در موتورهای جستجو برای یافتن شما استفاده کنند
- کدام کلمات به بهترین وجه محصولات یا خدمات شما را توصیف می کنند
- کدام کلمات جایگاه شما را بهتر توصیف می کنند
نتیجه تمرین بالا باید لیستی از عباراتی باشد که در مرحله بعد از آنها برای تبدیل به فهرست کلمات کلیدی استفاده خواهیم کرد.
مرحله 2: یک لیست کلمات کلیدی ایجاد کنید
برای ایجاد یک لیست کلمات کلیدی، باید لیست ایجاد شده در بالا را بردارید و آن را با کلمات کلیدی واقعی که افراد در کادر جستجو تایپ می کنند، یعنی کلمات کلیدی SEO مرتبط کنید.
برای انجام این کار به کمک ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی نیاز داریم.
ابزارهای زیادی وجود دارد که می توانید استفاده کنید، اما ابزارهای پیشنهادی من
Google Keyword Planner (رایگان) و Semrush (پولی) هستند.
Google Keyword Planner
گوگل کیورد پلنر بخشی از Google Ads است و توسط Google به صورت رایگان برای مشتریان Google Ads ارائه می شود.
با این وجود، این یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی عالی است و می توانید از آن برای یافتن کلمات کلیدی SEO خود استفاده کنید.
به Google Ads بروید و یک حساب کاربری ایجاد کنید. مراحل ایجاد یک کمپین پیش نویس را دنبال کنید تا سیستم به شما امکان دسترسی به Keyword Planner را بدهد.
پس از اتمام کار با کمپین پیش نویس، ابزار > KEYWORD PLANNER را انتخاب کنید.
روی FIND NEW KEYWORDS کلیک کنید
یک مثال ، فرض کنید که شما یک مربی سگ هستید که یک دوره آنلاین به مردم آموزش می دهد که چگونه سگ های خود را آموزش دهند.
اگر کلمات کلیدی مربوطه را در برنامه ریز کلمات کلیدی وارد کنید، فهرستی از ایده های کلیدواژه مطابق با موضوعات انتخابی شما نمایش داده می شود.
توجه داشته باشید که علاوه بر کلمات کلیدی، چند ستون دیگر نیز دارد.
«میانگین جستجوهای ماهانه» به شما نشان میدهد که ماهانه چند جستجو در Google برای آن عبارت انجام میشود و «رقابت» به شما ایده رقابتی بودن یک کلمه کلیدی را میدهد.
منظور ما از “رقابتی” چند نفر است که برای آن کلمه کلیدی در تبلیغات گوگل مناقصه دارند.
به یاد داشته باشید که برنامه ریز کلمات کلیدی ابزاری برای تبلیغات گوگل PPC است و نه برای نتایج جستجوی SEO.
برخی از کلمات کلیدی را که بسیار مرتبط با وب سایت و محصولات شما هستند، هر دو کلمه کلیدی head و long-tail را انتخاب کنید، آنها را به یک صفحه گسترده اضافه کنید و به مرحله بعدی بروید.
مرحله 3: کلمات کلیدی SEO Semantic را پیدا کنید
قدم بعدی یافتن کلمات کلیدی مرتبط با کلمات کلیدی مورد نظرتان است.
این کلمات کلیدی به عنوان کلمات کلیدی معنایی یا کلمات کلیدی LSI شناخته می شوند.
کلمه کلیدی معنایی کلمه کلیدی است که به شدت با کلمه کلیدی دیگری مرتبط است.
دلیل اینکه میخواهید این کار را انجام دهید این است که گوگل دیگر صفحاتی را که کلمات کلیدی جداگانه را هدف قرار میدهند رتبهبندی نمیکند، بلکه بیشتر موضوعات را هدف قرار میدهد.
بنابراین، با یافتن کلمات کلیدی LSI برای کلمات کلیدی اصلی خود و گنجاندن آنها در محتوای خود، به گوگل کمک می کنید .
تا درک بهتری از محتوای شما داشته باشد و این به رتبه های بالاتر تبدیل می شود.
بهترین راه برای یافتن کلمات کلیدی LSI استفاده از LSI Keyword Generator و جستجوی گوگل است.
تولید کننده کلمات کلیدی LSI
به LSI Graph و کلمات کلیدی HEAD خود بروید و روی جستجو کلیک کنید. کلمات کلیدی را یادداشت کنید و آنها را به ستون دوم صفحه گسترده خود اضافه کنید.
جستجوی گوگل
هنگامی که یک کلمه کلیدی را در گوگل جستجو می کنید، 2 راه وجود دارد تا بفهمید گوگل چه کلمات کلیدی مرتبطی را برای یک عبارت جستجو می داند.
اولین مورد این است که به بخش «مردم هم می پرسند» نگاه کنید.
و مورد دوم بخش «جستجوهای مربوط به…» است.
SEMRUSH
SEMRUSH ابزار تحقیق کلمات کلیدی مورد علاقه من است.
در میان بسیاری از ویژگی های مفید دیگر، دو ابزار بسیار قدرتمند برای تحقیق کلمات کلیدی دارد.
اولی “ابزار جادویی کلمه کلیدی” و دومی “تحقیق موضوعی” است.
با SEMRUSH، نیازی نیست که برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط، فرآیند ایجاد یک حساب کاربری با Google Keyword Planner یا رفتن به LSIGraph و جستجوی Google را طی کنید.
همه چیز در SEMRUSH انجام می شود.
ابزار جادویی key words
اولین قدم ایجاد یک حساب کاربری است (یک دوره آزمایشی رایگان 7 روزه وجود دارد).
سپس در زیر KEYWORD ANALYTICS، KEYWORD MAGIC TOOL را انتخاب کنید.
کلمه کلیدی head خود را تایپ کنید و روی SEARCH کلیک کنید.
SEMRUSH کلمات کلیدی مرتبط را با هم گروه بندی می کند.
کلمات کلیدی را بر اساس حجم و KD (مشکل کلمه کلیدی) مرتب کنید.
برخلاف Google Keyword Planner، KD به سختی رتبه بندی برای یک کلمه کلیدی خاص در گوگل اشاره دارد.
این یک معیار بسیار مفید است زیرا چیزی که میخواهید این است که کلمات کلیدی SEO مناسبی را انتخاب کنید که حجم جستجوی بالاتر و امتیاز KD پایینتری دارند.
تحقیق موضوعی
آنچه در بالا ذکر کردم را به خاطر دارید که گوگل اکنون وب سایت ها را بر اساس موضوعات و نه فقط کلمات کلیدی رتبه بندی می کند؟
ابزار Topic Research به شما کمک می کند کلمات کلیدی طولانی مرتبط با یک موضوع را پیدا کنید.
روی TOPIC RESEARCH از منوی سمت چپ کلیک کنید و کلمه کلیدی اصلی ما را تایپ کنید.
آنچه در سمت راست (در زیر سؤالات جالب) می بینید، سؤالات مربوط به جایگاه شما هستند. این شبیه به «مردم هم می پرسند» است اما جامع تر است زیرا شامل سؤالاتی از منابع مختلف است.
چگونه می توانید از این مزیت استفاده کنید؟
این سوالات می تواند به شما در ایجاد TOPIC RELVANCY کمک کند، که اگر هدف شما رتبه بالاتر در Google باشد، همان چیزی است که می خواهید.
چگونه می توانید این کار را در عمل انجام دهید؟
صفحه اصلی خود را برای کلمات کلیدی اصلی خود بهینه کنید و سپس محتوا (از طریق یک وبلاگ) با هدف قرار دادن هر یک از سوالات (که در اصل کلمات کلیدی دم بلند هستند) ایجاد کنید.
اطمینان حاصل کنید که در وبلاگ خود، به صفحات اصلی خود پیوند می دهید.
نحوه استفاده از کلمات کلیدی SEO در محتوای خود
انجام تحقیقات خوب برای کلمات کلیدی و داشتن فهرست کلمات کلیدی کافی نیست.
برای بهره مندی از این فرآیند، باید بدانید که چگونه از آن کلمات کلیدی در محتوای خود استفاده کنید.
این به عنوان محتوای SEO شناخته می شود که زیرمجموعه ای از سئو داخلی سایت است.
در اینجا چند نکته برای دنبال کردن وجود دارد:
صفحه اصلی خود را برای کلمه کلیدی اصلی خود بهینه کنید
سئوی صفحه اصلی بسیار مهم است. موتورهای جستجو فرآیند خزیدن را از صفحه اصلی شروع می کنند و هر پیوندی را از آنجا دنبال می کنند.
وقتی صحبت از بهینه سازی کلمات کلیدی می شود، باید صفحه اصلی خود را برای کلمات کلیدی اصلی خود بهینه کنید (حتی اگر سختی کلمات کلیدی آنها بسیار بالا باشد).
دلیل آن این است که می خواهید برای خزنده ها و کاربران روشن کنید که وب سایت شما چیست.
برای هر یک از کلمات کلیدی اصلی خود یک صفحه جداگانه ایجاد کنید
فرض کنید که شرکت شما خدمات ارائه می دهد (مانند شرکت سئو آلفا)، شما باید برای هر یک از خدمات خود یک صفحه ایجاد کنید، هر صفحه برای کلمه کلیدی اصلی بهینه شود.
به نحوه سازماندهی صفحه خدمات سئو آلفا نگاه کنید.
من یک صفحه خلاصه برای همه خدمات و صفحات جداگانه برای هر یک از خدماتی که ارائه می دهیم دارم. هر صفحه برای یک کلمه کلیدی خاص بهینه شده است.
برای هدف قرار دادن کلمات کلیدی طولانی، قطعاتی از محتوا ایجاد کنید
وقتی کلمات کلیدی اصلی را تمام کردید، وقت آن است که از قدرت وبلاگ نویسی استفاده کنید و شروع به تولید محتوایی کنید که کلمات کلیدی دم بلند را هدف قرار دهد.
می توانید از نتایج تحقیقات موضوعی برای تصمیم گیری در مورد کلمات کلیدی در پست های وبلاگ خود استفاده کنید.
محتوای خود را با کلمات کلیدی سئو بهینه کنید
- هنگام نوشتن محتوا برای صفحات و پست های وبلاگ خود، باید مطمئن شوید که:
- از کلمات کلیدی در URL استفاده کنید – شما کلمه کلیدی مورد نظر خود را در URL صفحه قرار می دهید.
- از کلمات کلیدی در عنوان صفحه استفاده کنید – شما کلمه کلیدی مورد نظر خود را در عنوان صفحه قرار می دهید.
- از کلمات کلیدی در تگ H1 استفاده کنید – شما کلمه کلیدی مورد نظر خود (یا تغییرات نزدیک) را در تگ h1 قرار می دهید.
- از کلمات کلیدی دم بلند به عنوان زیرعنوان استفاده کنید (h2، h3) – شما کلمات کلیدی مرتبط را در عنوان های فرعی خود قرار می دهید
- از کلمات کلیدی LSI در محتوای خود استفاده کنید – شما کلمات کلیدی LSI را در نسخه خود قرار می دهید.
سخن پایانی
انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای وب سایت شما مهم است.
هنگام انتخاب کلمات کلیدی، سعی کنید خارج از چارچوب فکر کنید و تمام عبارات جستجوی ممکنی که ممکن است افراد در موتورهای جستجو برای یافتن محصولات شما استفاده کنند را در نظر بگیرید.
آن کلمات کلیدی را در یک صفحه گسترده اضافه کنید و از داده های ارائه شده توسط ابزارهای مختلف کلمات کلیدی استفاده کنید تا فهرست کلمات کلیدی خود را تا حد امکان گسترش دهید.
کلمات کلیدی خود را به دو دسته گروه بندی کنید.
- اول کلمات کلیدی برای استفاده در صفحه اصلی و صفحات اصلی وب سایت
- دوم کلمات کلیدی برای استفاده در وبلاگ خود هستند.
نکات سئوی داخل صفحه که در بالا ذکر شد را دنبال کنید تا به طور هوشمندانه کلمات کلیدی را در متن خود بگنجانید، اما همیشه مطمئن شوید که به کیفیت محتوا توجه ویژه ای داشته باشید.
محتوای مرتبط با موضوعات مورد نظر خود را برای ایجاد ارتباط محتوا منتشر کنید و شاهد افزایش رتبه و ترافیک خود باشید.