اگر می خواهید در سئو حرفه ای شوید، اولین قدم این که مهارت های سئو را یاد بگیرید. کارشناسان حرفه ای سئو موفق باید مجموعهای از مهارتها از جمله مهارتهای فنی سئو و همچنین مهارتهای دیگری مانند مدیریت پروژه و تجزیه و تحلیل دادهها را داشته باشند.
خبر خوب این است که تعداد زیادی از منابع آنلاین وجود دارد که می توانید از آنها برای یادگیری سئو بدون نیاز به حضور در کلاس رسمی استفاده کنید.
حتی بهتر از آن این است که وقتی اصول اولیه را یاد گرفتید، می توانید تجربه خود را با تمرین سئو در وب سایت خود یا درخواست برای یک شغل سئوی سطح پایه ایجاد کنید.
این روزها به دست آوردن شغل سئو نسبتاً آسان است زیرا تقاضا برای متخصصان سئو در تمام سطوح افزایش یافته است.
در این راهنما، مهارت های برتر سئو را یاد خواهید گرفت که به شما کمک می کند در سئو مهارت هایتان را افزایش و فرصت استخدام خود را افزایش دهید.
در پایان، دقیقاً خواهید دانست که چه مهارت هایی به همراه نقشه راه منابع مفید SEO برای کمک به مسیر یادگیری شما مورد نیاز است.
برترین مهارت های مورد نیاز برای متخصصان سئو
1. مهارت های تحقیق کلمات کلیدی
اولین قدم برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو ، ایجاد مهارت های تحقیق کلمات کلیدی است.
تحقیقات کلمات کلیدی با توانایی شما در یافتن کلمات یا عباراتی که کاربران جستجو میکنندو مرتبط با کسب و کار شما است و حجم جستجوی مناسبی دارند.
هدف نهایی تحقیق کلمات کلیدی این است که از این کلمات کلیدی در محتوای خود (وبلاگ، وب سایت و غیره) استفاده کنید تا صفحه شما بتواند در موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشد و ترافیک ارگانیک بیشتری کسب کند.
تحقیق در مورد کلمات کلیدی یک مهارت ضروری سئو می باشد زیرا به شما کمک می کند محتوای مرتبط ایجاد کنید تا هدف کاربر را برآورده کنید.
برای شروع تحقیق کلمات کلیدی، ابتدا باید یک موضوع کلی را انتخاب کنید و سپس با کمک ابزار تحقیق کلمات کلیدی (و سایر تکنیک ها) کلمات کلیدی مرتبط با موضوع خاص را پیدا کنید.
چگونه مهارت های تحقیق کلمات کلیدی خود را یاد بگیریم
آموزش اصول پایه تحقیق کلمات کلیدی:
شروع به یادگیری اصول پایه و روشهای مختلف تحقیق کلمات کلیدی است. مطالعه کتابها، مقالات و منابع آموزشی آنلاین میتواند به شما در یادگیری این مباحث کمک کند.
استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی:
امروزه بسیاری از ابزارهای آنلاین رایگان و یا پولی وجود دارند که به شما کمک میکنند تا کلمات کلیدی مرتبط با موضوع مورد نظر خود را پیدا کنید. برخی از معروفترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی عبارتند از: Google AdWords Keyword Planner، Ubersuggest، SEMrush و Ahrefs.
مطالعه موضوعات مرتبط:
برای پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط با موضوع خود، بهتر است به مطالعه موضوعات و مقالات مرتبط در حوزه مورد نظرتان بپردازید. بعد از خواندن این مطالب، میتوانید کلمات کلیدی را که بیشترین تکرار را در متن داشتهاند را پیدا کنید.
تجربه عملی:
برای بهبود مهارتهای تحقیق کلمات کلیدی، بهتر است با یک موضوع خاص کار کرده و به تجربه عملی دست یابید. به عنوان مثال، اگر در حوزه بازاریابی فعالیت میکنید، میتوانید با استفاده از ابزارهای مختلف و مطالعه موضوعات مرتبط با این حوزه، کلمات کلیدی مرتبط با بازاریابی را پیدا کنید و سپس از آنها در مقالات و پستهای وبلاگی خود استفاده کنید. با گذراندن زمان و تجربه کسب شده، مهارتهای شما در تحقیق کلمات کلیدی بهبود خواهد یافت.
انجام تحقیق در مورد رقبا:
بررسی رقبا و سایتهایی که در حوزه مورد نظر شما فعالیت میکنند، میتواند به شما در پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط با موضوع خود کمک کند. در این راستا میتوانید از ابزارهایی مثل SimilarWeb، Alexa و SEMrush استفاده کنید.
بازخورد دیگران:
برای بهبود مهارت تحقیق کلمات کلیدی خود، میتوانید با دوستان و همکاران خود در حوزه مورد نظر صحبت کرده و از نظرات آنها در مورد کلمات کلیدی استفاده شده در پستهای شما استفاده کنید.
در نهایت، برای بهبود مهارت تحقیق کلمات کلیدی، بهتر است که از چندین روش مختلف بهره بگیرید و با گذشت زمان، با تجربه و تمرین، این مهارت را بهبود دهید.
2. مهارت های فنی SEO
سئو فنی یکی دیگر از مهارت های ضروری برای دانستن است
با سئو فنی، شما یاد خواهید گرفت که تاکتیکهایی مانند بهینهسازی سرعت صفحه، نقشههای سایت و ساختارهای URL مناسب را اجرا کنید که به موتورهای جستجو کمک میکند تا وبسایتها را بخزند، فهرستبندی کنند و آنها را بهتر درک کنند.
در اینجا برخی از مؤلفههای دیگر که به سئو فنی میروند آورده شده است:
حذف لینک های خراب
- پیاده سازی فایل robots.txt که موتورهای جستجو را راهنمایی می کند که چه چیزی را بخزند
- نقشه های سایت XML
- مهارت های اولیه HTML + CSS
- بهینه سازی تگ های صفحه
- نشانه گذاری طرحواره
- مدیریت فراداده
چگونه مهارت های فنی سئوی خود را ایجاد کنید
برای ایجاد و بهبود مهارت های فنی سئو، میتوانید از روشهای زیر استفاده کنید:
مطالعه و آموزش: برای شروع، بهتر است که با مطالعه و آموزش ابتدایی در حوزه سئو آشنا شوید. مطالعه منابع آموزشی، ویدئوهای آموزشی و کتاب های مرتبط با سئو میتواند به شما درک بهتری از مفاهیم و فنون مورد نیاز در این حوزه بدهد.
تجربه عملی: برای بهبود مهارت های فنی سئو، بهتر است که تجربه عملی کسب کنید. برای این منظور، میتوانید یک وب سایت بسازید و با استفاده از ابزارهای مختلف سئو، تلاش کنید تا رتبه وب سایت خود را در موتورهای جستجو بهبود بخشید.
استفاده از ابزارهای مفید: برای بهبود مهارت های فنی سئو، میتوانید از ابزارهایی مانند Google Analytics، Google Search Console، SEMrush، Ahrefs و Moz استفاده کنید. این ابزارها به شما کمک میکنند تا عملکرد وب سایت خود را بهتر بفهمید و از روش های بهینه سازی و تحلیل استفاده کنید.
شرکت در کلاسها و دورههای آموزشی: برای بهبود مهارت های فنی سئو، میتوانید در کلاسها و دورههای آموزشی حضور پیدا کنید. این کلاسها و دورهها میتوانند به شما در ارتقای مهارت های فنی سئو کمک کنند و به شما نحوه استفاده از ابزارهای مختلف سئو را آموزش دهند.
در نهایت، برای بهبود مهارت های فنی سئو، بهتر است که با تمرین و تجربه مستمر، مهارت های خود را بهبود دهید و با استفاده از ابزارهای مختلف و به روز رسانی روشهای خود، با روند تغییرات الگوریتمهای موتورهای جستجو همگام باشید. به علاوه، مهم است که با تحلیل رقبا و رقابت در بخش مورد نظر خود، به دنبال راههای نوین برای بهینهسازی وبسایت خود باشید.
در کل، برای بهبود مهارت های فنی سئو، بهتر است که با شروع از مطالعه و آموزش، تجربه عملی، استفاده از ابزارهای مفید و شرکت در دورههای آموزشی، به تدریج مهارت های خود را بهبود بخشید و با تمرین و تجربه مستمر، با تغییرات و روند تحول در حوزه سئو همگام شوید.
3. مهارت های سرج کنسول گوگل
Google Search Console ابزاری رایگان است که به شما کمک می کند تا عملکرد وب سایت خود را در گوگل بهتر درک کنید.
کنسول جستجوی گوگل به شما امکان می دهد:
- وب سایت خود را با گوگل اضافه و تأیید کنید
- موقعیت خود را در گوگل بدانید
- ردیابی عملکرد جستجو بر اساس منطقه (کشور، ایالت و غیره)
- کلیک ها و برداشت های سایت را مشخص کنید
- مشخص کنید که گوگل چه مشکلاتی را در وب سایت شما تشخیص می دهد
- و خیلی بیشتر.
استفاده از آن رایگان است و به شما کمک میکند تا میزان تاثیرگذاری تلاشهای سئوی خود را به همراه بینشهای ارزشمند در مورد مواردی که باید بر روی آن بهبود ببخشید، اندازهگیری کنید.
4. مهارت های گوگل آنالیتیکس
مهارت های گوگل آنالیتیکس برای هرکسی که میخواهد یه سئو کار حرفه ای بشود حیاتی است. با Analytics شما قادر خواهید بود ترافیک وب سایت خود را ردیابی، اندازه گیری و تجزیه و تحلیل کنید.
به عبارت ساده، این یک روش قابل اعتماد برای مشاهده نحوه تعامل بازدیدکنندگان شما (از SEO یا هر استراتژی بازاریابی) با وب سایت شما است.
Google Analytics به شما این امکان را می دهد:
- آنالیز کنید که چند نفر از وب سایت شما بازدید می کنند
- اطلاعات جمعیتی ترافیک خود (سن، جنسیت، مکان و غیره)
- بدانید که ترافیک شما بیشتر از چه صفحاتی بازدید می کند
- از تعداد افرادی که از وب سایت شما خارج می شوند و در کدام صفحه (صفحه ها) آگاه باشید.
- بیاموزید که بیشتر ترافیک شما از کدام کانال(هایی) می آید
5. مهارت های لینک سازی
متخصصان سئو با ساختن لینک کاری میکنند تا هر چه بیشتر وب سایت های معتبر را به وب سایت خود پیوند دهند.
در اصطلاح SEO، این به عنوان “لینک سازی” شناخته می شود.
لینک بیلدینگ یک فرآیند سئو حیاتی است
زیرا به الگوریتم گوگل کمک می کند تا وب سایت های معتبر و ارزشمند را تشخیص دهد، به لطف سایر وب سایت هایی که به آنها لینک می دهند.
به طور گسترده ای در صنعت سئو پذیرفته شده است که ساخت لینک یکی از دشوارترین مهارت های سئو است.
برای اینکه در ساخت لینک خوب شوید باید بدانید:
- نحوه شناسایی فرصت های پیوندی که می توانند در رتبه بندی تفاوت ایجاد کنند
- چگونه می توان آن لینک ها را به دست آورد
- نحوه اجرای کمپین های لینک بیلدینگ بدون نقض دستورالعمل های لینک سازی گوگل
6. مهارت های سئو داخلی سایت
مهارت بعدی که مدیران سئو باید در آن عالی باشند سئو داخلی است.
سئوی درون صفحه با توانایی بهینه سازی محتوای یک صفحه وب به طوری که دو هدف را برآورده می کند سروکار دارد.
- اولین مورد این است که به کاربران کمک کند آنچه را که به دنبال آن هستند در سریع ترین روش ممکن پیدا کنند.
- دوم این است که سرنخهای کافی به موتورهای جستجو بدهیم تا بفهمند صفحه درباره چیست.
در اینجا برخی از روشهای سئوی روی صفحه وجود دارد که احتمالاً با آنها روبرو خواهید شد:
- بهینه سازی تگ H1
- فراوانی کلمه کلیدی
- بهینهسازی توضیحات متا (این به بازدیدکنندگان بالقوه اطلاعات بیشتری را در مورد موضوع صفحه قبل از کلیک کردن میدهد)
- پیوند داخلی و خارجی
- بهینه سازی URL
- محتوای خوب و با کیفیت
به خاطر داشته باشید هدف از سئوی داخلی سایت ، پر کردن کلمات کلیدی یا پیوند دادن به هر صفحه در وب سایت شما نیست.
بلکه در مورد ایجاد محتوای ارزشمندی است که هدف جستجو را برآورده می کند:
- با کلمات کلیدی اصلی که کسی جستجو می کند مطابقت دارد
- موضوع بزرگ و ارزشمندی را ارائه می دهد که کلمه کلیدی در اطراف آن متمرکز است
7. مهارت های سئو موبایل
در عصر امروز، همه یک گوشی هوشمند در دسترس دارند، بنابراین منطقی است که یک وب سایت برای تجربه کاربر تلفن همراه بهینه شود.
در واقع، موبایل 61 درصد از کل سهم موتور جستجوی اینترنت را به خود اختصاص می دهد.
بازدیدکننده امروزی به دنبال وبسایتهایی است که سریع بارگیری میشوند، سازگار با موبایل هستند و در مجموع یک تجربه کاربری عالی ارائه میدهند.
اینجاست که سئوی موبایل وارد می شود.
سئوی موبایل از چند جهت با سئوی سنتی دسکتاپ متفاوت است:
- صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) بر اساس موقعیت مکانی کاربر (GPS) در تلفن همراه بسیار تغییر می کند.
- ساختار خود صفحات نتایج به گونه ای تغییر می کند که با نمای تلفن همراه مطابقت داشته باشد
8. مهارت های محلی SEO
سئوی محلی (Local SEO) به بهینهسازی وبسایت و محتوای آن برای جستجوی محلی توسط کاربران میپردازد. به عبارتی دیگر، سئوی محلی به کاربران اجازه میدهد تا در جستجوهای خود برای کسب و کارهای محلی، نزدیک به مکان خودشان، نتایج بهتری ببینند.
با توجه به اهمیت اطلاعات مکانی در جستجوهای کاربران، بهینهسازی سئوی محلی میتواند به کسب و کارها کمک کند تا در نتایج جستجوی محلی بالاترین رتبه را بگیرند و برای کاربران بهترین پاسخ را در مورد کسب و کار خود در نزدیکی آنها فراهم کنند.
برای بهینهسازی سئوی محلی، باید به عناصر مختلفی مانند نشانی، شماره تلفن، نقشه، ساعات کاری و نظرات کاربران درباره کسب و کار توجه شود. همچنین افزایش و بهبود ارتباط با کاربران محلی نیز میتواند در بهینهسازی سئوی محلی کمک کند.
استفاده از روشهایی مانند بهبود محتوا و کلیدواژههای محلی، شرکت در دایرکتوریهای محلی، بهبود ارتباط با کاربران محلی از طریق رسانههای اجتماعی و بهینهسازی صفحات وب برای دستگاههای همراه نیز به بهبود سئوی محلی کمک میکنند.
این امر به ویژه برای مشاغلی که دارای موقعیت فیزیکی هستند یا به یک منطقه خاص خدمات می دهند بسیار مهم است.
مهارتهای سئوی محلی شما میتواند به یک کسبوکار کمک کند تا توسط کسانی که در اطراف جستجو میکنند کشف شود.
در اینجا برخی از بهترین شیوه های سئو محلی وجود دارد که با آنها روبرو خواهید شد:
شیوههای مختلفی برای بهبود سئوی محلی وجود دارند که در زیر به برخی از آنها اشاره میکنیم:
۱. بهینهسازی محتوا:
برای بهبود سئوی محلی، باید مطمئن شوید که محتوای وبسایت شما به درستی بهینهسازی شده و شامل کلیدواژههای محلی است. به این ترتیب کاربران محلی را به وبسایت خود جذب کنید.
۲. بهبود نشانی و اطلاعات مکانی:
اطمینان حاصل کنید که نشانی کسب و کار، شماره تلفن و ایمیل در سایت شما به صورت دقیق و بهروزرسانی شدهاند و این اطلاعات به درستی در نقشههای گوگل و سایر موتورهای جستجو نمایش داده میشوند.
۳. شرکت در دایرکتوریهای محلی:
درج اطلاعات کسب و کار در دایرکتوریهای محلی از جمله مواردی است که میتواند به بهبود سئوی محلی شما کمک کند. بهعلاوه، شرکت در دایرکتوریهای محلی، میتواند به افزایش شناخت و شناسایی کسب و کار شما در محلی که فعالیت دارید، کمک کند.
۴. استفاده از کلمات کلیدی محلی:
بهینهسازی کلمات کلیدی محلی در محتوای وبسایت شما، میتواند به جذب کاربران محلی و بهبود سئوی محلی کمک کند.
۵. بهبود تجربه کاربری:
بهبود تجربه کاربری کاربران در وبسایت شما از طریق بهبود زمان بارگیری صفحات، طراحی ساده و کاربرپسند و مطمئن بودن وبسایت، میتواند به بهبود سئوی محلی کمک کند.
۶. استفاده از رسانههای اجتماعی:
بهبود استفاده از رسانههای اجتماعی نیز میتواند به بهبود سئوی محلی کمک کند. با انتشار مطالب مرتبط با کسب و کار شما در شبکههای اجتماعی محلی، میتوانید شناخت بیشتری در محلهتان داشته باشید و از ارتباط نزدیکتر با مشتریان محلی بهرهمند شوید.
۷. نظرات و بررسیهای مشتریان:
نظرات و بررسیهای مشتریان برای سئوی محلی بسیار مهم هستند. بهترین راه برای بهبود بررسیهای مشتریان، ارائه خدمات با کیفیت بالا و ایجاد تجربه مشتری عالی است.
۸. بهینهسازی نقشههای گوگل:
بهینهسازی نقشههای گوگل، اطمینان حاصل میکند که کسب و کار شما در نقشههای محلی نمایش داده میشود و میتوانید در جستجوی محلی، بهتر دیده شوید.
۹. استفاده از عنوان و توضیحات مناسب:
انتخاب عنوان و توضیحات مناسب برای صفحات وبسایت شما، میتواند به بهبود سئوی محلی کمک کند. از عنوان و توضیحات دقیق و شامل کلمات کلیدی محلی استفاده کنید.
۱۰. استفاده از محتوای محلی:
استفاده از محتوای محلی و مرتبط با کسب و کار شما، میتواند به بهبود سئوی محلی کمک کند. به عنوان مثال، اگر شما در شهری خاص فعالیت میکنید، باید محتوای مرتبط با این شهر را در وبسایت خود قرار دهید.
9. مهارت های CRO
CRO مخفف Conversion Rate Optimization به معنای بهبود نرخ تبدیل وب سایت است. مهارت های CRO شامل مجموعه ای از تکنیک ها و روش هایی هستند که برای بهبود تجربه کاربری و افزایش تعداد مشتریان پتانسیل در وب سایت استفاده می شوند. به عنوان مثال، بررسی فرآیند خرید، بهبود سرعت بارگذاری صفحات، ساده سازی فرم ها، بهبود دسترسی به اطلاعات و محصولات و … .
در کل، مهارت های CRO به شما کمک می کنند تا با بهینه سازی تجربه کاربری و رابط کاربری وب سایت خود، مشتریان پتانسیل را به مشتریان واقعی تبدیل کنید. بهبود نرخ تبدیل می تواند به کسب و کار شما کمک کند تا فروش و درآمد خود را افزایش دهد و همچنین باعث افزایش شناسایی برند شما در بازار وب شود. این مهارت بسیار مورد نیاز برای بسیاری از مشاغل است زیرا تأثیر مستقیمی بر درآمد و سود دارد.
در مورد آن فکر کنید:
اگر یک وب سایت فروشگاه اینترنتی ترافیک زیادی دریافت می کند اما هیچ کس در یک دوره زمانی خرید نمی کند.
آنها باید اقداماتی را برای بهبود نرخ تبدیل خود انجام دهند، درست است؟
بنابراین اینجاست که تواناییهای CRO به بازی میآیند.
مهارت های CRO شامل موارد زیر است:
صفحات وب تست A/B
تحقیق تبدیل
تجزیه و تحلیل وب سایت
PPC
آزمایش کردن
کپی رایتینگ
مدیران سئو باید با CRO بسیار آشنا باشند، زیرا این یک مهارت با ارزش است که می تواند به کسب و کارها کمک کند تا از ترافیکی که قبلاً تبدیل نمی کردند، سرمایه گذاری کنند.
10. تجربه عملی با ابزارهای محبوب SEO
آخرین مهارت سئو، تجربه عملی شما با ابزارهای لازم است.
تمرین و کار کردن با ابزارهای سئو گام مهمی در درک نحوه کارکرد و چرایی مشکلات وب سایت در وهله اول است.
بدون تمرین با این ابزارها، کار سئو را به شیوه ای کمتر کارآمد و حتی بدتر از آن، با نتایجی پایین تر انجام می دهید.
در اینجا 4 مورد از بهترین ابزارهای سئو وجود دارد که به شما کمک می کند تا وظایف اصلی را که به عنوان یک متخصص سئو بر عهده دارید، انجام دهید.
سایر مهارت های مورد نیاز متخصصان سئو
در کنار 10 مهارت برتر، مجموعه مهارتهای «پیرامونی» دیگری نیز وجود دارد که تواناییهای سئوی شما را تکمیل میکند.
مهمترین آنها عبارتند از:
تفکر انتقادی :
این به توانایی شما برای فکر کردن از طریق مشکلات و سنجش عوامل متعدد برای حل یک مشکل می پردازد. تفکر انتقادی همچنین شامل ایده های “خارج از جعبه” است که ممکن است معمولاً به آنها فکر نکنید.
مهارت های دیجیتال مارکتینگ :
دیجیتال مارکتینگ یک اصطلاح کلی برای تاکتیک هایی است که به یک برند یا کسب و کار کمک می کند تا آگاهی و فروش آنلاین را ایجاد کند. این می تواند شامل مواردی مانند درک نحوه عملکرد تبلیغات پولی، موارد استفاده از CRM، تجزیه و تحلیل داده ها، رسانه های اجتماعی و موارد دیگر باشد.
مهارت های ارتباطی :
برقراری ارتباط در هر حرفه ای مورد نیاز است و حتی یک مهارت مادام العمر است. توانایی شما در برقراری ارتباط واضح و انتقال اطلاعات می تواند به شما در مدیریت بهتر روابط با مشتریان/مشتریان، کارفرمایان و همکاران کمک کند.
گاهی اوقات، شما مجبور خواهید بود اصطلاحات تخصصی سئو را برای افرادی که ممکن است مانند شما در مورد آن ندانند ترجمه کنید.
مهارت های مدیریت پروژه:
مدیریت پروژه توانایی شما برای مدیریت گردش کار پروژه، تعیین جدول زمانی قابل تحویل و کار با دیگران را در بر می گیرد.
این مهارت چیزی است که تضمین میکند پروژهها به موقع تکمیل میشوند و اغلب از شما میخواهد که پروژه سئوی خود را به
«مینیاستونها» تقسیم کنید. در این مهارت، باید مدیریت زمان، رهبری، سازماندهی و همکاری را پرورش دهید.
نکته : مینی استون ها یا Mini Stones در واقع یک اصطلاح در زمینه ی سئو (SEO) هستند که به بخش کوچکی از متن صفحه ای گفته می شود که شامل یک عبارت کلیدی یا جمله کوتاهی است که به موضوع صفحه ارتباط مستقیم دارد. این عبارت کلیدی در متن صفحه با حروف بزرگ و یا رنگ دیگری از متن مشخص می شود تا توجه کاربر به آن جلب شود.
نتیجه گیری و سخن آخری
یادگیری سئو یک فرآیند مداوم است و شامل دانش فنی عملکرد وب سایت، موتورهای جستجو و اجزای صفحه وب است.
مهارت های شما به طور جادویی شما را در یک روز متخصص نمی کند، اما با گذشت زمان متوجه پیشرفت های بزرگی خواهید شد که شما را متمایز می کند.
هنگام یادگیری، بسیار مهم است که بین تئوری سئو و تمرین در دنیای واقعی تعادل برقرار کنید تا بیشتر و بیشتر به مجموعه مهارت خود اطمینان پیدا کنید.
نکته کلیدی دیگری که باید به آن توجه کرد، اهمیت به روز ماندن تغییرات الگوریتم های گوگل و سایر به روز رسانی های موتورهای جستجو است، زیرا آنها می توانند به موفقیت و عدم موفقیت کمک کنند.
چون بالاخره سئوی ۶ سال پیش با سئوی امروزی تفاوت فاحشی دارد.
آیا شما هم مهارت مهمی در سئو میدانید که ما به آن اشاره نکرده باشیم ؟ با گذاشتن نظر در زیر به ما در کامل تر شدن این مقاله کمک کنید 🙂 !